تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۵۷۷
جالب است ۰ +
سازمان مدیریت گردشگری جزیره آشوراده تشکیل می شود.
تشکیل سازمان مدیریت گردشگری در تنها جزیره خزر
نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی از تشکیل سازمان مدیریت گردشگری جزیره آشوراده خبر داد و گفت: امیدوارم با شکل‌گیری ساختار سازمانی موانع پیش‌روی جزیره آشوراده و خلیج گرگان برطرف شود.
عبدالجلال ایری امروز سه‌شنبه یک آذر در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به آخرین وضعیت لایروبی خلیج گرگان اظهار کرد: لایروبی خلیج گرگان یکی از پروژه‌های مهم توسعه‌ای استان گلستان محسوب می‌شود که در سفر اخیر رئیس‌جمهور به گلستان مصوب شده است که مجمع نمایندگان گلستان روز گذشته در قالب یک نشست موضوعات و محورهای مربوط به این پروژه را پیگیری کرده است.
وی پیشرفت فیزیکی ۴۲ درصدی پروژه لایروبی خلیج گرگان را مطلوب خواند و افزود: این پروژه از لحاظ استانی، زیست‌محیطی و گردشگری برای استان گلستان فایده دارد، در حال حاضر هیچ راه دسترسی دریایی بین بندرترکمن و بندرگز وجود ندارد که لایروبی خلیج و برقراری ارتباط دریایی منجر به شکل‌گیری مراودات دریایی و گردشگری خواهد شد.
وی با بیان اینکه پروژه علاج‌بخشی خلیج گرگان یکی از مصوبات ستاد ملی احیای تالاب میانکاله و خلیج گرگان بود که یک هزار میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یافته است، تصریح کرد: لایروبی منجر به شکل‌گیری مراودات دریایی و گردشگری خواهد شد که امیدوارم با تلاش قرارگاه خاتم‌الانبیاء این مهم عملیاتی شود. در ساحل بندرترکمن در راستای طرح گردشگری جزیره آشوراده حدود ۱۳۸ هکتار محدوده گردشگری وجود دارد، همچنین ۲۲ هکتار طرح گردشگری در داخل جزیره آشوراده قرار گرفته که در قالب طرح گردشگری مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی بدون هیچ محدودیت قانونی قابلیت اجرا دارد.
وی با بیان اینکه طرح گردشگری جزیره آشوراده هیچ مشکل قانونی ندارد و امیدوارم روند اجرای این پروژه هر چه زودتر اجرایی شود، تصریح کرد: مردم از گذشته در روستای آشوراده؛ تنها جزیره دریای خزر اسکان داشتند که با اتفاقات پیش‌آمده تعدادی از روستائیان، روستا را تخلیه کرده و تعدادی نیز در این روستا ساکن هستند که در طرح گردشگری آشوراده حضور مردم بومی نیز لحاظ خواهد شد تا با ایجاد بومگردی ها، گردشگری در این منطقه رونق بیشتری بگیرد.
وی گفت: ظرفیت‌های استان گلستان در سواحل بندرترکمن، بندرگز و گمیشان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا مردم بتوانند در قالب ایجاد اسکله‌های گردشگری از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شوند. امیدوارم موضوعات مربوط به جزیره آشوراده و لایروبی خلیج گرگان که طی سال‌های اخیر در حد شعار باقی مانده بود و اخیراً جنبه عملیاتی و اجرایی گرفته با شکل‌گیری ساختار سازمانی به سرانجام برسد.
http://asremizban.com/vdccamqp82bqm.la2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما