تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : ۱۴۹۹
جالب است ۰ +
شهرهای تاریخی و فرهنگی کاشان و کازانلاک خواهرخوانده شدند.
کاشان و کازانلاک خواهرخوانده شدند
به گزارش عصرمیزبان نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با پیگیری مستمر رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان و مذاکرات متعدد میان سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان و شهرداران کازانلاک و کاشان، تفاهم‌نامه خواهرخواندگی میان این دو شهر تاریخی و گردشگری امضا شد.
علیرضا ایروش، سفیر کشورمان در بلغارستان، خواستار تهیه نماد و نشان مشترک و نصب آن در هر دو شهر شد و اظهار امیدواری کرد هرچه زودتر در عرصه‌های مختلف شاهد به ثمر نشستن آثار و نتایج این خواهرخواندگی باشیم.
خانم استویانوا، شهردار کازانلاک در مراسم امضای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی ابراز امیدواری کرد که امضای این تفاهم بتواند ارتباطات گردشگری و صنعتی و به ویژه تاریخی و فرهنگی میان دو شهر را افزایش دهد.

وی بیان کرد: شهر کازانلاک ظرفیت‌های بسیار زیادی در ابعاد بین‌المللی دارد و شهر تاریخی کاشان نیز از این تاریخ به بعد، یکی از نزدیکان این شهر خواهد بود و دیگر یکی از ما به شمار می‌آید.
محمدپور، شهردار کاشان نیز در این دیدار، از شهردار کازانلاک برای شرکت در مراسم گلابگیری اردیبهشت ماه سال آینده در کاشان دعوت کرد.
کازانلاک شهری در استان استارا زاگورا، بلغارستان است و در وسط دشتی به همین نام و در دامنه رشته‌کوه بالکان، در انتهای شرقی دره رز واقع شده است. این شهر یکی از ۱۵ مرکز صنعتی بزرگ بلغارستان است و جمعیت آن بیش از پنجاه و چهار هزار نفر است. 
کازانلاک به عنوان مرکز استخراج روغن گل رز در بلغارستان شناخته می‌شود و گل رز روغنی کازانلاک یکی از نمادهای ملی پرآوازه این کشور است. 
http://asremizban.com/vdce.o8zbjh8eo9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما