تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۱۰۴
جالب است ۰ +
کشتی جدیدآذربایجان درنخستین فعالیت خودبه بندر دریایی ترکمن‌باشی وارد شد.
ورود كشتي جديد مسافري اذربايجان به تركمنستان
 این کشتی مدرن در سال 2020 به سفارش شرکت سهامی خاص "شرکت کشتیرانی دریای خزر آذربایجان" در کارخانه کشتی‌سازی باکو ساخته و برای حمل و نقل مسافر و بار طراحی شده است.
 کشتی مذکور با طول 154 متر و ظرفیت حمل 5.54 هزار تن باروحمل محموله ماشین‌آلات مدرن به ترکمنستان را داراست. شرکت‌کنندگان در مراسم پهلوگیری این کشتی بیان داشتند که این رویداد گواهی برتوسعه مناسبات اقتصادی و تجاری میان دو کشور ترکمنستان و آذربایجان است.
دریای خزر به عنوان بزرگترین دریاچه جهان با مساحتی حدود ۳۷۰ هزار کیلومتر مربع، توسط کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و ایران محصور شده وهر یک از این پنج کشور، به نوعی در تلاش برای رونق منافع و اهداف خود در این بستر می باشند.
وجود 6 بندرگاه انزلی، نوشهر، تركمن، امیرآباد، بندرگز و فریدون كنار به همراه پایانه دریایی انزلی و خط كشتیرانی از فرصت های خوب گردشگری دریایی در خزر به شمار می روند اما با وجود، گردشگری دریایی در خزر همانند مرواریدی در صدف تاكنون پنهان مانده است.
بررسی ها نشان می دهد رونق گردشگری دریایی در آب های ساحلی، بین بنادر ایرانی و خارجی خزر، تالاب ها و خلیج ها با لحاظ كردن حساسیت ها و استانداردهای فعالیت در این بخش موجب اشتغالزایی، رونق اقتصاد منطقه و ایجاد اوقاتی خوش و خاطره انگیز برای مردم است.
در این راستا باید توجه داشت كه رونق گردشگری دریایی در شمال كشور می تواند با حفظ بخشی از گردشگران در داخل كشور، از خروج ارز نیز جلوگیری كند.
عكس تزييني است http://asremizban.com/vdcic5az2t1au.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما