تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۱۰۶
جالب است ۰ +
ترکیه در حال تبدیل شدن به مقصد دائمی گردشگران روسی است.
ایران؛ نشست و جلسه برای جلب توجه روس ها/ ترکیه؛ مقصد اجتناب‌ناپذیر گردشگران روس
اتحادیه آژانس‌های گردشگری روسیه می گوید:« 60 درصد توریست‌های روس ترجیح می‌دهند که تعطیلات خود را در ترکیه سپری کنند».
"مایا لومیدزه" رئیس اتحادیه آژانس‌های گردشگری روسیه اعلام کرد، اکثر توریست‌های روسی که بدلیل متوقف شدن پروازها از روسیه، نخواهند توانست در ماه‌های آوریل و می تعطیلات خود را در ترکیه سپری کنند، مقصد خود را تغییر نداده و در انتظار تورهای جدید و دیگری بسر می‌برند.
"لومیدزه "در سخنانی در اجلاس شورای فدراسیون روسیه در رابطه با بخش گردشگری این کشور ، با اشاره براین که براساس آژانس‌های گردشگری تحقیقاتی انجام داده‌ایم، اظهار داشت، تابلوی موجود نشان می‌دهد که حدود 15 درصد از توریست‌های روس، مراکز گردشگری داخلی را ترجیح داده و مقصد 18 الی 20 درصدشان نیز کوبا می‌باشد. 60 درصد مابقی نیز در انتظار رفتن به ترکیه بسر می‌برند.
"لومیدزه" افزود:روس‌ها برای ماه‌های آوریل و می در ترکیه 500 هزار تور خریداری کرده‌اند.
تاتیانا گولیکووا معاون نخست‌وزیر روسیه طی سخنانی در 12 آوریل گفته بود، پروازهای عادی و چارتر بین ترکیه و روسیه از 15 آوریل تا اول ژوئن محدود خواهد شد.
تحقیقات نشان می دهد، شهروندان روسیه حداقل دو تا سه بار در سال به خارج از کشور سفر می‌کنند. بیش از ۴۵ درصد روس ها ترجیح می‌دهند به سواحل دریا سفر کنند. ترکیه و مصر از جمله کشورهایی هستند که روس ها تمایل بیشتری به آن ها نشان می دهند؛ هم ساحل دارند و هم ارزان هستند. این دو فاکتور برای گردشگران روس اهمیت زیادی دارند. روس ها با ۳۵۰ دلار می توانند یک هفته در سواحل مصر تفریح کنند و همه امکانات رفاهی را در اختیار داشته باشند.
زمانی هم که ترکیه و روسیه وارد تنش سیاسی شدند و به دستور ولادیمیر پوتین، سفر گردشگران روس به ترکیه متوقف شد، روس ها راهی سواحل بلغارستان شدند، ساحلی نزدیک به روسیه و مهم تر از آن ارزان. همان موقع ایران تلاش های جدی تری را برای جذب گردشگران روس آغاز کرد اما چندان موفق نبود. با آن که بین ایران و روسیه پروازهای مستقیم برقرار شد اما برنده این مسیر روس ها بودند. سفیر روسیه همان موقع گفت که سفارتخانه این کشور در ایران روزانه ۸۰۰ تا ۹۰۰ روادید برای ایرانی‌ها صادر می‌کند و بعضی روزها آن‌قدر درخواست زیاد است که راننده‌ها و بسیاری از دیپلمات‌ها هم به بخش کنسولی کمک می‌کنند. برپایه اطلاعاتی که سفیر این کشور داده بود در سال ۲۰۱۶ بیش از ۶۳ هزار ایرانی از روسیه بازدید کرده بودند.
http://asremizban.com/vdcakin6149nw.5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما