تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب : ۱۰۶۸
جالب است ۰ +
فعالیت توریستی کاوشگر بلاتکلیف است.
کاوشگر خلیج فارس؛ بلاتکلیف
سال گذشته تفاهم نامه‌ای میان پارک ملی علوم و فنّاوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی ایران مبنی بر توسعه پایدار و گردشگری دریایی با حضور مقامات عالی رتبه ارگان‌های مذکور به امضا رسید که بر‌اساس آن می‌بایست فعالیت توریسم علمی و اکوتوریسم با کاوشگر خلیج فارس در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان آغاز شود.
طی یک سال گذشته و بعد از تغییرات در مدیریت پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی هیچ‌گونه همکاری در راستای آغاز فعالیت توریسم علمی با استفاده از کاوشگر خلیج فارس رخ نداده است.
این عدم همکاری در حالی است که به منظور آغاز فعالیت‌های مرتبط با توریسم دریایی توسط کاوشگر خلیج فارس مطالعه و برنامه ریزی و هزینه‌های زیادی نیز صرف شده، اما همچنان برای شروع کار بلاتکلیف است.
مدیر عامل شرکت دریای طلایی کاسپین در گفتگو با مانا از عدم همکاری پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی در آغاز به کار فعالیت‌های مرتبط با توریسم علمی با استفاده از کاوشگر خلیج فارس با وجود تفاهم نامه به امضا رسیده در سال گذشته خبر داد.
کاپیتان گیتی پسند، افزود: بنا به گفتۀ مدیر‌عامل جدید پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی، ۱۰ ماه از سال شناور هیچ گونه فعالیتی ندارد و این در حالی است که طی این مدت شناور به هزینه نگهداری نیاز دارد؛ در صورتی‌که بتوانیم از این شناور در فعالیت‌های مرتبط با توریسم بهره بگیریم می‌توانیم بخش قابل توجهی از هزینه‌های نگهداری کاوشگر خلیج فارس را نیز تأمین کنیم.
کشتی تحقیقاتی پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی با کمک تجهیزات و امکانات مدرن و پیشرفته آنالیز‌های شیمیایی، زمینی، فیزیکی، زمین‌شناسی از آب و رسوب دریا نمونه‌برداری می‌کند. قرار است بخش گردشگری دریایی نیز به وظایف این کشتی تحقیقاتی افزوده شود.
http://asremizban.com/vdcg.39qrak9z7pr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما