تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب : ۱۰۷۵
جالب است ۰ +
سال 2025 سال فرهنگی ایران و ترکیه خواهد بود.
2025 ؛ سال فرهنگی ایران و ترکیه
رایزن فرهنگی ایران در ترکیه در دیدار با رئیس اداره روابط خارجی و اتحادیه اروپای وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه درباره روابط دوجانبه فرهنگی به تبادل نظر پرداخت.
به گزارش عصرمیزبان به نقل از روابط‌عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این دیدار که در ساختمان این وزارتخانه برگزار شد، رایزن فرهنگی کشورمان پیگیری موضوعات و مسائل مربوط به توسعه مناسبات فرهنگی بین دو کشور را هدف این ملاقات عنوان کرد و اظهار داشت: سال 2025 سال فرهنگی ایران و ترکیه خواهد بود. باید طرح‌ها و برنامه‌های خود را برای برگزاری هر چه شایسته‌تر این مناسبت آماده کنیم.
سید قاسم ناظمی افزود: براساس میزان بودجه‌ای که برای این فعالیت‌ها تخصیص خواهد یافت امیدواریم بتوانیم در حوزه‌های مختلف فرهنگی کارهای مؤثری برای معرفی فرهنگ و هنر کشورمان در ترکیه انجام دهیم.
در ادامه رئیس اداره روابط خارجی و اتحادیه اروپای وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه با اشاره به اهمیت و جایگاه ایران برای ترکیه گفت: با ایران اشتراکات فرهنگی بسیاری داریم و لذا باید به بهترین شکل ممکن برنامه‌های فرهنگی با ایران را پیش ببریم. فرهنگ، هنر و به ویژه سینمای ایران در ترکیه بسیار مورد توجه است و ما باید ترتیبی دهیم که در سال فرهنگی ایران و ترکیه مردم دو کشور از طریق فرهنگ، هنر و گردشگری بیشتر با هم آشنا شوند.
"گزده شاهین" با اشاره به اهمیت موضوع گردشگری برای دو کشور اظهار داشت: باید در نشست و دیدارهای دوجانبه، نمایندگان وزارت گردشگری ایران نیز حضور داشته باشند تا در این زمینه گام‌های مؤثر برداشته شود.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره راه فرهنگ در ترکیه افزود: در سال آینده در 15 شهر ترکیه جشنواره برگزار خواهد شد که امیدواریم هنرمندان ایران نیز در این جشنواره حضور فعال داشته باشند.
 
 
 
http://asremizban.com/vdce.f8zbjh87n9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما