تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۱۰۸۷
جالب است ۰ +
شهردار رشت از برپایی بزرگترین فستیوال ملی خوراک در این شهر خبر داد.
فستیوال ملی خوراک در شهر باران‌‌های نقره‌ای
به گزارش عصرمیزبان رحیم شوقی گفت: این فستیوال به معرفی انواع غذاهای محلی و فراموش شده رشت و گیلان می‌پردازد.
این فستوال با همکاری شهرداری، شورای اسلامی رشت و میراث فرهنگی گیلان در تالار مرکزی این شهر برگزار می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان در مورد این رویداد به مهر گفت: رشت قابلیت‌ها، جذابیت‌ها و ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف گردشگری دارد و می‌تواند به یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور و حتی جهان تبدیل شود.
ولی جهانی برخورداری از برند شهر خلاق خوراک را یکی از مهم‌ترین مزیت‌ها و شاخصه‌های گردشگری رشت برشمرد و افزود: تنوع غذایی در رشت این شهر را به نسبت سایر شهرهای ایران متمایز کرده است.
جهانی با بیان اینکه بیش از ۵۰ فعال گردشگری گیلان در فستیوال خوراک رشت شرکت می‌کنند، گفت: در این گردهمایی خوشمزه فعالان حوزه گردشگری در بخش‌های مختلف به ویژه متناسب با موضوعیت خوراک و غذا شرکت می‌کنند.
وی از برگزاری نمایشگاه ظروف سفالی مربوط به ۳ هزار سال قبل در رشت خبر داد و افزود: این نمایشگاه که به معرفی انواع ظروف سفالی قدیمی رشت و گیلان می‌پردازد در حاشیه فستیوال ملی خوراک رشت دایر می‌شود.
جهانی از ثبت ۳۵ نوع خوراک محلی گیلان در فهرست ملی غذاهای محلی کشور خبر داد و اضافه کرد: تاکنون بیش از ۴۰۰ نوع غذا از شهرهای مختلف گیلان از غرب گرفته تا شرق و جنوب استان شناسایی شده است.
جهانی از حضور ۳۰ خبرنگار داخلی و خارجی در نخستین فستیوال ملی خوراک رشت خبر داد و بیان کرد: این تعداد خبرنگاران داخلی و خارجی رویدادهای مهم روز رشت به ویژه نخستین فستیوال ملی خوراک رشت را پوشش رسانه‌ای می‌دهند.
روز رشت برابر با ۱۲ دی ماه، روزی که رشت در ۴۵۷ سال پیش به عنوان مرکز سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی استان گیلان انتخاب شده است. این شهر به شهر باران‌های نقره‌ای، شهر شب‌های بیدار، شهر خانه‌هایی با سقف‌های شیروانی و شهر اولین‌های ایران معروف است.
 
 
 
 
 
 
  http://asremizban.com/vdch.6nzt23nvqftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما