تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۲۶
کد مطلب : ۱۰۸۸
جالب است ۰ +
رالی خزر تا خلیج فارس برگزار می‌شود.
دو دریا، ۵ هزار کیلومتر، ۱۰ روز
مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از برگزاری دومین دوره رالی گردشگری بین‌المللی خزر تا خلیج فارس در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ به مناسبت روز ملی خلیج فارس خبر داد.
به گزارش عصرمیزبان، محمدحسین صوفی گفت: این رویداد با خودروهای دودیفرانسیل از ایران و با حضور شرکت‌کنندگانی از برخی کشورهای اروپایی و آسیایی به مدت ۱۰ روز برگزار خواهد شد.
وی افزود: شرکت‌کنندگان در این رویداد بین‌المللی پیش از آغاز رالی در کلاس آموزشی و جلسه توجیهی نکات فنی و ضروری را فرامی‌گیرند و پس از گردهمایی در حاشیه دریای خزر (کاسپین) از شمال کشور این رالی را آغاز و به سمت خلیج همیشه فارس حرکت خواهند کرد.
او درباره مسیر برگزاری رالی که حدود ۵ هزار کیلومتر خواهد بود، گفت: استان‌های گیلان، مازندران، تهران، قم، مرکزی، اصفهان، یزد، کرمان و هرمزگان در مسیر عبور شرکت‌کنندگان این دوره تا مقصد نهایی در جزیره قشم خواهند بود و بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی، گردشگری و جاذبه‌های طبیعی شهرها و مناطق مختلف مسیر، در برنامه این رالی تور گردشگری قرار دارد.
صوفی با بیان اینکه راه‌های کویری، کوهستانی و در برخی نقاط صعب‌العبور در طراحی نقشه‌های رالی به عنوان چالش برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است، افزود: ملاک انتخاب برترین شرکت‌کنندگان از سوی گروه‌های داوری رعایت اصول صحیح رانندگی، احترام به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، شیوه نقشه‌خوانی درست و مهارت مسیریابی و کسب کمترین امتیاز منفی خواهد بود.
وی اظهار کرد: تداوم و تثبیت نام خلیج فارس، معرفی جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی در کریدور حمل و نقل شمال به جنوب کشور، ترویج فرهنگ رانندگی ایمن در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای، تبلیغ و تبیین صلح و دوستی میان کشورها و معرفی چهره امن، زیبا و تأثیرگذار ایران باشکوه و همچنین توسعه سفرهای مسئولانه و گردشگری پایدار از مهمترین اهداف برگزاری این رالی گردشگری بین‌المللی است.
به گفته مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، اختتامیه این رویداد ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ همزمان با روز ملی خلیج فارس است.
او افزود: این رالی گردشگری به منظور غنای بیشتر، شامل بخش‌های جنبی از جمله برگزاری جشنواره فیلم و عکس موبایلی، انتخاب برترین سفرنامه و بخش برترین گزارش و تیتر خبری ویژه اهالی رسانه و مطبوعات خواهد بود.
نخستین دوره این رویداد ۸ تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ کشور برگزار شده بود.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به نشانی www.taci.ir و همچنین وب‌سایت اختصاصی دبیرخانه دائمی رالی گردشگری خزر تا خلیج فارس به نشانی اینترنتی www.Khazartakhalijfars.com مراجعه کنند.
http://asremizban.com/vdci.vazct1auvbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما