تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۱۰۹
جالب است ۰ +
عصرميزبان- ادبیات کلاسیک ایران و بررسی تطبیقی آن با شاعران و نویسندگان بزرگ ونامدار ارمنی در برنامه«سلام صبح به خیر»شبکه تلویزیونی آرمنیا ارمنستان مورد توجه قرارمخاطبان گرفت.
سلام صبح بخير آرمنیا به ادبيات ايران
به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامي، سیدحسین طباطبایی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران درارمنستان با حضور در برنامه زنده«سلام صبح به خیر»شبکه تلویزیونی آرمنیا ارمنستان، ضمن تشریح برنامه‌های انجام شده در برنامه«یک ماه با ادبیات کلاسیک ایران در ارمنستان»،گوشه‌ای از فعالیت‌های متنوع رایزنی فرهنگی کشورمان در ارمنستان را معرفی کرد.
در این برنامه که خانم آنجلا خورنیان، رییس خانه موزه اوتیک ایساهاکیان که میزبان اختتامیه برنامه فوق بود نیز حضور داشت، طباطبایی با طرح مسائلی همچون ضرورت توجه بیشتر به میراث ادبیات کلاسیک به منظور تحکیم ریشه‌های هویت ملت‌های با فرهنگ و متمدن جهان،تأثیر شاعران معروف ارمنی از شعر و ادبیات فارسی، قرابت‌های سعدی و ایساهاکیان و بازخوردهای مثبت دریافت شده از برنامه یک ماه با شاعران کلاسیک ایران پرداخت.
رایزن فرهنگی کشورمان درارمنستان با تشکر ازنهادهای علمی، دانشگاهی،فرهنگی و هنری ارمنستان از جمله دانشگاه دولتی ایروان، اتحادیه نویسندگان ارمنستان، خانه موزه آوتیک ایساهاکیان و خانه موزه هوانس تومانیان که در اجرای موفق این برنامه‌ها مشارکت داشته‌اند،برگزاری مستمر و سالانه «یک ماه با ادبیات کلاسیک ایران در ارمنستان»را از برنامه‌های رایزنی فرهنگی دانست که با استمرار همکاری با نهادهای فوق در گسترش شناخت اقشار مختلف مردم ارمنستان با فرهنگ و ادبیات کهن ایران مؤثر خواهد بود.
خانم خورنیان نیز با عمیق، پُرمحتوا و تأثیرگذار خواندن ادبیات کلاسیک شرق به ویژه ادبیات فارسی، به بیان برخی تأثیرات شاعر بزرگ ارمنی آوتیک ایساهاکیان از شعرای کلاسیک ایران به ویژه سعدی و عمر خیام پرداخت.
وی با مفید و ثمربخش دانستن ابتکار رایزنی فرهنگی ایران در ارمنستان در معرفی ادبیات کلاسیک ایران و بررسی تطبیقی آن با شاعران و نویسندگان بزرگ و نامدار ارمنی، استمرار اینگونه برنامه‌ها را در تعمیق شناخت مردم ارمنستان از فرهنگ، هنر و ادبیات کشور دوست و همسایه خود مؤثر دانست.


  http://asremizban.com/vdcd2n0f6yt0z.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما