تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب : ۱۱۱۹
جالب است ۰ +
گنجینه‌ پنهان در دل خاورمیانه؛ شهر افسونگر مسقط.
با سپهران در شهر افسونگر
به گزارش عصرمیزبان بسیاری از گردشگران مشتاق با تهیه بلیط هواپیما مسقط، دلشان را به آغوش میراث گران‌بهای سرزمینی می‌سپارند که عمان نام دارد و پایتخت آن مسقط، پذیرای آنهاست.
هنگامی‌که قدم به خاک مسقط می‌گذارید، با تلفیقی از عظمت تاریخ و زرق‌وبرق مدرنیسم مواجه می‌شوید. میراث طبیعی این شهر چشم‌اندازی پدید آورده که هر بیننده‌ای را به‌وجدمی‌آورد. کوه‌هایی که سر بر آسمان می‌سایند و خلیج نیلگونی که ساحل را نوازش می‌کند.
قلعه‌های الجلالی و المیرانی نگهبان‌های کهنسال این شهر به‌شمارمی‌آیند که همچنان راست‌قامت ایستاده‌اند. با عبور از یک مسیر جاده‌ای کوتاه از مسقط، به بندر خیران می‌رسید. این بندرگاه یک گنجینه از تنوع زیستی دریایی در خاورمیانه محسوب می‌شود و جزایر آن مکانی ایده‌آل برای غواصی و شنا در آب‌های کم‌عمق‌اند.
مسقط فقط مناظر زیبا نیست؛ این شهر گهواره‌ی فرهنگ است. جوامع محلی بافت غنی فرهنگی این شهر را تشکیل می‌دهند، بازارهای محلی پر از شور و هیاهوی زندگی هستند و بوی کندر هوای شهر را معطر کرده است. نسخه منحصربه‌فرد قهوه عربی، را باید حتما در این شهر امتحان کنید. تجربه‌ی چشیدن حلوای عمانی که از گلاب، زعفران و انواع مغزهای خوراکی تهیه می‌شود، را در هیچ کجای دیگر نخواهید یافت.

خرید بلیط هواپیما مسقط از سایت هواپیمایی سپهران بهترین روشی است که شما را به سفری متفاوت در خاورمیانه فرامی‌خواند. برای دیدن قلعه‌های الجلالی و المیرانی، کاخ سلطنتی قصرالاعلم، پیاده‌روی و تجربه غذاهای محلی در منطقه کورنیچ، بازدید از مسجد جامع سلطان قابوس، موزه تاریخی – اجتماعی بیت‌الزبیر و ده‌ها جاذبه دیگر در کنارِ تجربه خرید از بازارهای محلی و سنتیِ شهر و حضور در بین جوامع بومی مسقط، چمدان ببندید و عازم کاوش در مقصدی شوید که با همه‌ی مقاصدی که تاکنون تجربه کرده‌اید، یک دنیا فرق دارد.
 
  http://asremizban.com/vdcd.f0f2yt0fna26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما