تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۱۱۳۰
جالب است ۰ +
غاز پیشانی سفید در انزلی دیده شد.
پیشانی سفید به انزلی آمد
به گزارش عصرمیزبان مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از ورود ۱۷ قطعه پرنده مهاجر و حمایت شده غاز پیشانی سفید به پناهگاه حیات وحش سلکه خبر داد.
حمزه عشوری افزود: در روزهای اخیر با سرد شدن هوا، اولین دسته غاز پیشانی سفید در پناهگاه حیات وحش سلکه مشاهده شده‌اند.
وی با بیان اینکه با سردتر شدن هوا قطعا شاهد حضور پرندگان مهاجر آبزی بیشتر به ویژه انواع قوها و غازها در استان خواهیم بود افزود: این پرندگان برای زمستان‌‌ گذرانی به تالاب‌های استان مهاجرت می‌کنند و اغلب تا اواخر زمستان می‌مانند.  
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان با اشاره به مشاهده پرندگان دیگر آبزی همچون غاز خاکستری، پلیکان سفید، پلیکان خاکستری، خوتکا، اردک سر سبز، اردک ارده‌ای، گیلار، فیلوش، اردک سر حنایی، اردک سیاه کاکل، چنگر، باکلان کوچک، باکلان بزرگ، خروس کولی، چوب پا، عقاب دریایی دم سفید و عقاب خالدار در مجموعه تالاب انزلی در روزهای اخیر خبر داد و گفت: پناهگاه حیات وحش سلکه صومعه‌سرا یکی از مهمترین زیستگاه زمستان گذرانی این پرندگان است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان خاطرنشان کرد: پرندگان یکی از مهمترین شاخص‌های حیات وحش در دنیا هستند؛ تعداد ۵۶۶ گونه پرنده در ایران وجود دارد که از این میان ۶۲ درصد( ۳۵۲ تنوع گونه‌ای) از پرندگان کشور در گیلان مشاهده می‌شوند.
تالاب امیرکلایه، پارک ملی بوجاق و تالاب بین المللی انزلی به ویژه پناهگاه حیات وحش سلکه، پناهگاه حیات وحش سرخانگل و منطقه حفاظت شده سیاه کشیم بیشترین میزان این مهاجرت را به خود اختصاص می‌دهند. پناهگاه حیات وحش سلکه، با مساحت ۳۶۰ هکتار، سالانه میزبان بسیاری از پرندگان مهاجر است که هر ساله برای تخم‌گذاری و تولید مثل به این تالاب زیبا می‌آیند. مرکز آموزشی زیست محیطی تالاب انزلی نیز در این منطقه واقع شده است.
 
http://asremizban.com/vdcg.w9qrak9qzpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما