تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۷
کد مطلب : ۱۱۶۵
جالب است ۰ +
فیلم "نوروز" به یک آیین کهن و ایرانی می‌پردازد.
نوروز با نصیریان دیدنی شد
 فیلم "نوروز" به کارگردانی سهیل موفق از فیلم‌های ژانر کودک و نوجوان در چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر بود که به یک آیین کهن و ایرانی می‌پردازد.
 در سال‌های اخیر توجه به آیین‌ها،اصالت و فرهنگ و جغرافیای بومی کشور در آثار سینمایی کم‌تر شده است. در زمانه‌ای که برخی از این فرهنگ دور می‌شوند و کریسمس را جشن می‌گیرند، ساخت فیلمی برای کودک و نوجوان و حتی بزرگسال که بتواند آیین کهن خودمان را یادآوری کند، اتفاق مثبتی است.
"نوروز" اثری خوش رنگ و لعاب است و با بازی استاد علی نصیریان رنگ دیگری به خود گرفته است. فضای این فیلم با انتخاب موسیقی‌های خوب، کاملا متناسب برای کودک و نوجوان است و برای آن‌ها حرف‌هایی برای گفتن دارد؛ حرف‌هایی که نصیحت‌گونه نیستند اما در لایه‌های فیلم وجود دارد؛ مثل مفهوم امید، پیروزی خیر بر شر، تلاش فردی و جمعی.
این فیلم با فضای فانتزی و آشنا کردن مخاطبان با عمو نوروز، حاجی فیروز و ننه سرما، به قصه کودکی می‌پردازد که طی تصادفی با عمو نوروز متوجه می‌شود که بهار در خطر است و نیروی اهریمنی مانع از آمدن بهار شده است و او باید بهار را نجات دهد.
"نوروز" مخاطب امروزش را می‌شناسد و اگرچه در رابطه با آیین کهن سخن می‌گوید اما از عناصر امروزی غافل نمی‌شود تا بتواند حس مشترکی با نسل امروز ایجاد کند.
قصه‌ها و فرهنگ کهن ما گنجینه‌ای از سوژه‌هایی است که می‌توان از آن‌ها نه فقط برای کودکان بلکه برای بزرگسالان هم فیلم ساخت و سهیل موفق این کار را کرده که در کارنامه کاری‌اش می‌توان این اثر را یک صعود برای او در نظر گرفت‌.
هانیه علی‌نژاد
http://asremizban.com/vdce.p8zbjh8zn9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما