تاریخ انتشار :جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۱۲۱۸
جالب است ۰ +
تعداد نظر۱
فروش گوهر کمیاب خزر بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت.
ماجرای گوهر ۵۱ میلیونی خزر
 
ویدیویی در فضای مجازی از فروش (به روش چوب زدن) یک نوع ماهی آزاد به قیمت ۵۱ میلیون تومان در بازار منتشر شد که واکنش‌های زیادی از نامتعادل بودن قیمت‌ها در بازار ماهی‌فروشان را به دنبال داشت. مدیرکل شیلات مازندران درباره فروش ماهی با این قیمت گفت: با پایش انجام شده مشخص شد که این نوع ماهی از نوع آزاد بوده و در بازار ماهی‌فروشان توسط صیادان غیرمجاز خرید و فروش شده است.
به گزارش عصرمیزبان ماهی آزاد از گونه‌های با ارزش ماهیان دریای خزر است كه تعداد آنها هر ساله رو به كاهش می‌رود و باید خطر انقراض آن را جدی گرفت.
ماهی آزاد دریای خزر در اصل از نژاد قزل آلای لار است و شكل و شمایلی بسیار شبیه به آن ولی گوشتی بسیار چربتر دارد.
صید این ماهی به طور كلی ممنوع است و حتی ماموران بر روی كار صیادان شمالی كه به صورت پره‌كشی ماهیگیری می‌كنند نظارت دارند.
ماهیان آزاد همه ساله برای تخم‌ریزی وارد رودخانه‌هایی می‌شوند كه دارای شرایط مناسب زیستی باشند و لابه لای سنگ‌های بستر رودخانه تخم‌ریزی و با این كار چرخه زیستی خود را تكمیل می‌كنند.
این در حالی است كه در سالیان اخیر به دلیل تخریب و آلودگی رودخانه‌ها و برداشت بیش از اندازه و غیرمجاز شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها عملا زایشگاه ماهیان آزاد نابود شده است و این گونه بسیار بی‌نظیر با رها كردن تخم‌های خود در جاهای نامناسب فرصت زادآوری و بقای نسل را از دست می‌دهد.
http://asremizban.com/vdcd.f0f2yt0xja26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
United States
اگر شیلات مدیریت درست حسابی داشته باشد هیچوقت ماهی ما آبزیان ما از بین نمی‌رود رودخانه های ما کلا شیلات میاد برای نسل گیری ولی کلا خودشون میخورن ویا به بازار ماهی میبرن