تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۱۲۷۰
جالب است ۰ +
تریپ ادوایزر برترین‌های ایران را معرفی کرد.
عامری‌ها و سرهنگ بخردی بهترین‌های 2023
عمارت عامری‌های کاشان و خانه سرهنگ بخردی در جمع برترین مجموعه‌های اقامتی و پذیرایی کشور در سال ۲۰۲۳ قرار گرفتند.
به گزارش عصرمیزبان بنابر اعلام صندوق توسعه و احیا، عمارت عامری‌های کاشان و خانه سرهنگ بخردی اصفهان، از بناهای تحت اختیار صندوق توسعه و احیا که با مشارکت بخش خصوصی احیا شده ، از نگاه سایت معتبر تریپ ادوایزر در فهرست برترین مجموعه‌های اقامتی و پذیرایی ایران در سال ۲۰۲۳ قرار گرفتند.
عمارت عامری‌ها که در سال ۲۰۲۲ نیز در وب‌سایت جهانی تریپ ادوایزر، در میان ۲۵ هتل برتر خاورمیانه قرار گرفت، در دوره زندیه احداث شده و در دوره قاجار نیز به وسیله سهام‌السلطنه عامری توسعه یافته‌ است.
معماری این بنا که وسعت آن بین ۷ هزار تا ۹ هزار مترمربع است، در یک حیاط بزرگ و تعداد زیادی اتاق خلاصه می‌شود و به همین دلیل به آن کاخ عامری‌ها نیز گفته می‌شد.
همچنین خانه سرهنگ بخردی که امروز به‌نام کاخ سرهنگ معرفی می‌شود، در بهمن‌ماه ۱۳۹۷، از طرف صندوق توسعه و احیا، طی تشریفات قانونی مزایده، برای مرمت، احیا و بهره‌برداری با کاربری فرهنگی، اقامتی و پذیرایی به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شد.
کاخ سرهنگ بخردی، از بناهای به‌جامانده از دوران صفوی است که در دوره قاجار تکمیل شده و در هر دو دوره، به‌شکل کاروان‌سرا مورد استفاده بوده است. این بنا توسط میراث فرهنگی از مالک شخصی خریداری شد و در پنج دی‌ماه ۱۳۷۵ با شماره ثبت ۱۸۱۹ به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.
http://asremizban.com/vdcb.zb8urhb5giupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما