تاریخ انتشار :جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : ۱۳۱۴
جالب است ۰ +
منطقه آزاد اروند میزبان نشستی با محوریت گردشگری بود.
سال گردشگری در مناطق آزاد ایران
 نشست معاونین فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد اروند برگزار شد.
مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی شورای‌عالی مناطق آزاد کشور در این نشست گفت: گردشگری درآمد محوری و اقتصادی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی محسوب می‌شود و به همین دلیل در دستور کار و برنامه‌ریزی‌های ویژه شورای عالی مناطق آزاد کشور قرار دارد.
محمد فرزاد میرزایی قلعه افزود: گردشگری هویت محور را در این مناطق دنبال می‌کنیم. صنعت گردشگری درآمد پایدار و بهره‌مند شدن مردم این مناطق از اقتصاد گردشگری و تقویت فرهنگ بومی را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: ۶۰۰ هزار گردشگر عراقی در اروند

وی افزود: با توجه به این که در این مناطق صدور روادید نداریم می‌توان از این فرصت برای گردشگری خارجی بهره‌ برد. سال گذشته مناطق آزاد کشور پذیرای دو میلیون و ۸۹۳ هزارگردشکر خارجی بودند و این رقم در سال جدید افزایش خواهد یافت.
میرزایی ادامه‌ داد: با توجه به فرصت همسایگی ۱۳ کشور با این مناطق بسته‌های سرمایه‌گذاری برای این مناطق تعریف کردیم که در سال جدید این بسته‌ها افزایش قابل توجهی خواهد داشت. تلاش داریم سیاست‌های مناطق آزاد را در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی باز تعریف کنیم که این امر به مصداق معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری، خود را نشان می‌دهد.
وی به اهمیت منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: این منطقه به دلیل همسایگی با عراق ظرفیت‌های بسیاری برای تعامل گردشگری و فرهنگی با محوریت گردشگری سلامت دارد.
http://asremizban.com/vdca.6n6k49ney5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما