تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۱۳۹۴
جالب است ۰ +
ارمنستان؛ خیلی دور، خیلی نزدیک.
ارمنستان؛ خیلی دور، خیلی نزدیک
«تعجب‌آور است در ارمنستانی که در همسایگی ایران است و اشتراکات فرهنگی زیادی با آن وجود دارد، گاهی که نام ایران می‌آید تصور می‌کنند هنوز در کشور ما با شتر رفت و آمد می‌شود!».
این جملات را رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان در گفتگو با ایسنا عنوان کرده است که بیانگر ناشناخته بودن ایران در کشوری است که در همسایگی آن قرار دارد.
کشور ارمنستان با توجه به نزدیکی فرهنگی و جغرافیایی که با ایران دارد از جمله کشورهای بازار هدف گردشگری محسوب می‌شود.
همكاری‌های ایران و ارمنستان در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی روز به روز افزایش می‌یابد و هم اكنون دو كشور در جهت توسعه همكاری‌های گردشگری و حل مشكلات در این حوزه تلاش می‌كنند، اما واقعیت این است كه میزان گردشگران ایرانی به ارمنستان با میزان گردشگران ارمنی به ایران قابل مقایسه نیست.
مسئولان گردشگری این کشور می‌گویند ارمنستانی‌ها اطلاعات كمی درباره جاذبه‌های گردشگری، آداب و رسوم و گردشگری سلامت ایران دارند.
برای توسعه همكاری‌های دو جانبه گردشگری و بازگشت سرمایه‌ای كه از طریق گردشگران ایرانی روانه ارمنستان می‌شود، مسئولان و فعالان گردشگری كشورمان باید به طور جدی در جهت جذب گردشگران ارمنی به ایران و توسعه همكاری با مراكز گردشگری ارمنستان تلاش كنند و در گام نخست ایران را به ارمنی‌ها بشناسانند.
برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های گردشگری مشترك، برپایی دیدارهای مستمر مدیران تورهای دو كشور، حضور در شبکه‌های اجتماعی محبوب این کشور و انتشار بروشورهای تبلیغاتی به زبان ارمنی می‌تواند در معرفی گردشگری ایران نقش موثری ایفا کند.
بیشتربخوانید:
ورود به گردشگری ارمنستان با این نمایشگاه

نمایشگاه بین‌المللی ارمنستان در شهر ایروان که از سال 1967 هر ساله برگزار می‌شود، یکی از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین مراکز نمایشگاهی این کشور است.
این نمایشگاه هزاران بازدیدکننده از سراسر جهان را به خود جذب می‌کند و فرصتی ایده‌آل برای معرفی صنعت گردشگری و صنایع دستی ایران است.
امسال نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته ایروان از 30 شهریور تا یکم مهرماه در مرکز اکسپو مرگلین (ایروان اکسپو سنتر) برگزار می‌شود.
پاویون ایران در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته ایروان به همت شرکت آوای موفق ایرانیان (نماینده انحصاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته ارمنستان) برپا می‌شود.
http://asremizban.com/vdci.3azct1ap5bc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما