تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۱۴۰۰
جالب است ۰ +
شهداد میزبان تور شهاب‌باران خواهد بود.
تور شهاب‌باران در شهداد
میراث فرهنگی کرمان اعلام کرد که رویداد گردشگری بارش شهابی موسوم به برساوشی نیمه دوم مردادماه جاری در کویر جهانی لوت در شهداد برگزار می‌شود.
بارش شهابی بَرساوُشی از مهمترین بارش‌های شهابی سالانه معرفی شده که برای علاقه‌مندان پرهیجان و جذاب است.
آنطور که معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی استان کرمان اعلام کرده، این رویداد گردشگری نجوم با همکاری و همراهی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و همزمان با بارش شهاب سنگی برساوشی برگزار خواهد شد.
به گزارش عصرمیزبان، معین افضلی افزود: در کویر کرمان شب‌های ابری کمی وجود دارد، بسیاری اوقات آسمان صاف و بدون ابر را داریم و ستاره‌ها در شب کویر انگار به شما نزدیک‌ترند که همین عوامل سبب می‌شود کویر یکی از بهترین مکان‌ها برای رصد ستارگان و دیدن آسمانی پرستاره و شگفت‌انگیز باشد.
او ادامه داد: بارش شهابی برساوشی از مهمترین بارش‌های شهابی سالیانه است که به طور معمول از بیست و هفتم تیر تا سوم شهریور (بیش از یک ماه) ادامه دارد و این مدت بازه زمانی بلندی برای بارش شهابی محسوب می‌شود که بهترین موقعیت برای علاقه‌مندان به رصد آسمان و کهکشان به شمار می‌آید.
گفتنی است اوج این بارش شهابی در ۲۱ و ۲۲ مرداد ماه هر سال رخ می‌دهد که بیابان لوت شهداد بهترین موقعیت برای رویت این پدیده  آسمانی است.
http://asremizban.com/vdcg.z9qrak9tzpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما