تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۰۳
کد مطلب : ۱۴۵۰
جالب است ۰ +
پیوند فرهنگ و گردشگری خوراک

"ناواسارد" سه ساله شد

"ناواسارد" سه ساله شد.
"ناواسارد" سه ساله شد
دهم آگوست همزمان با بیستم مرداد‌ماه، سومین جشنواره ایرانی- ارمنی "ناواسارد" با عنوان "پیوند فرهنگ و گردشگری خوراک ایران و ارمنستان" در شهر سیسیان برگزار می‌شود.
به گزارش عصرمیزبان ایران در این رویداد که شهروندان شهر سیسیان جمهوری ارمنستان میزبان آن خواهند بود، با تیمی از بهترین سرآشپزان ایرانی، صنعت‌گران صنایع دستی، فعالین انواع سوغات کشور، تولید‌کنندگان لباس‌های محلی و...، شرکت خواهد کرد.
جشنواره "پیوند فرهنگ و گردشگری خوراک ایران و ارمنستان" که با همین عنوان در فهرست رویدادهای جهانی سازمان جهانی جهانگردی ثبت شده است، در سومین سال برگزاری خود با هماهنگی و برنامه‌ریزی فدراسیون گردشگری ارمنستان و فدراسیون گردشگری خوراک ایران، همچنین همراهی کمیسیون گردشگری اتاق ایران، هدف توسعه روابط فرهنگی ایران و ارمنستان را دنبال می‌کند.
این جشنواره که داشته‌ها و غنای فرهنگ غذایی، صنایع‌دستی، موسیقی و هنر ایران و ارمنستان در آن به نمایش گذاشته می‌شود، جلوه‌ای از اشتراکات تاریخی، فرهنگی و گردشگری ایران و ارمنستان است.
میز گردشگری خوراک ایران در این رویداد در بخش‌هایی نظیر غذاهای سنتی، ملل، میوه‌آرایی، خوراک باستان، شیرینی و...، برای سومین سال حضور دارد. 
در "ناواساد" علاوه بر حضور غرفه‌های صنایع دستی، سوغات، غذا و...، و اجرای موسیقی زنده ایرانی و ارمنی، سرآشپزان با طبخ انواع غذاهای بومی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و مسابقه آشپزی یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این جشنواره است. 
در گذشته نام سال نو ایران و ارمنستان "ناواسارد" بوده است.
http://asremizban.com/vdcb.sb8urhbagiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما