تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۶
کد مطلب : ۱۴۶۰
جالب است ۰ +
رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی:

وزیر پیشنهادی برای ایران هراسی چاره کند

وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی برای ایران‌هراسی چاره‌اندیشی کند.
وزیر پیشنهادی برای ایران هراسی چاره کند
انتظار می‌رود او با سوابق و روابطی که در دولت دارد دیپلماسی قوی و موثری را برای مقابله با ایران‌هراسی در اولویت کاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دولت چهاردهم قرار دهد.
در گذشته روابط سیاسی اقتصادی و فرهنگی ما با کشورهای اروپایی بهتر بود، اروپایی‌ها بازار سنتی گردشگری ما هستند، پس از افزایش تحریم‌ها، شیوع کرونا و افول روابط با اروپایی‌ها، حضور گردشگران اروپایی در ایران جز در موارد سفر انفرادی یا خانوادگی، تقریبا به صفر رسیده است.
بازار هدف ما بیشتر اروپایی‌هاست و مخاطبان بوم‌گردی ما از میان این گروه از گردشگران است؛ مساله مقابله با ایران‌هراسی باید در دستور کار وزیر جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دولت چهاردهم قرار بگیرد باید روابط گردشگری ما با کشورهای اروپایی بهتر شود.
تسهیلاتی که به بوم‌گردی‌ها پیشتر اختصاص داده می‌شد به نوعی کفاف هزینه‌هایشان را می‌کرد، اما خیلی از آنها با این رکود گردشگری ورشکسته شده‌اند. یکی از موضوعات مهم، وضعیت اقتصادی مردم است که باید در دولت جدید به ویژه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اتفاق بیفتد.
در سال‌های اخیر با افزایش تورم شاهد کاهش سفر و حذف گردشگری از سبد فرهنگی خانواده باشیم، لازم است وضعیت اقتصادی مردم بهتر شود تا سفر رونق بگیرد و به سمت مراکز اقامتی بروند، انتظار می رود چرخه اقتصاد گردشگری رونق بگیرد.
عبیری تاکید کرد: وزیر میراث فرهنگی باید برای سه مجوعه خود معاونان قوی، توانمند و متخصص انتخاب کند که در عین حال جسور باشند و بتوانند خلاقیت به خرج دهد تا گردشگری رونق یابد.
حضور فعالانه تشکل‌های گردشگری می‌تواند میزان مشارکت مردم در صنعت گردشگری را افزایش دهد، جامعه محلی اگر خود را در زنجیره کسب و کار این صنعت ببیند قطعا برای حل چالش‌های این صنعت به میدان می‌آید و پای کار می‌ایستند.
بومگردی‌ها نماد و نشان مشارکت اجتماعی در گردشگری هستند. توسعه مشارکت اجتماعی می‌تواند ابزار مهمی برای وزارت میراث فرهنگی و بازوی اجرایی دولت باشد. تشکل‌ها صاحبان اصلی کار هستند و وزارث میراث فرهنگی عملا تسهیلگر است، صنوف گردشگری هستند که این صنعت را می گردانند، دولت می‌تواند از این فرصت طلایی برای توسعه اجتماعی استفاده کند.
یاور عبیری
رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی
http://asremizban.com/vdcc.eqsa2bq0xla82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما