تاریخ انتشار :يکشنبه ۴ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : ۱۴۷۷
جالب است ۰ +
تعداد نظر۱
سفارت تاجیکستان میزبان رویدادی با محوریت گردشگری بود.
خبرهای خوش نظام‌الدین در سفارت تاجیکستان
«رود شو» گردشگری ایران و تاجیکستان چند هفته پس از لغو روادید هوایی میان دو کشور با حضور دفاتر خدمات مسافرتی و مدیران معاونت گردشگری در سفارت تاجیکستان در تهران برگزار شد.
به گزارش عصرمیزبان فعالان گردشگری ایران و تاجیکستان در حاشیه برگزاری نخستین رودشو گردشگری در تهران سه توافق‌نامه گردشگری امضا کردند.
براساس این توافق نامه‌ها برقراری پروازهای مستقیم و متعدد به تهران و شیراز، ایجاد مسیر گردشگری ادبی میان دو کشور و برگزاری نمایشگاه گردشگری تاجیکستان با همکاری ایران در مهر ۱۴۰۳، همچنین افزایش تبادل گردشگر بین دو کشور، ایجاد فضای آموزش گردشگری بین دو کشور، توسعه فضای فرهنگی و ادبی بین دو کشور و تفاهم‌نامه همکاری مشترک در زمینه گردشگری سلامت، تجاری، فرهنگی، طبیعت گردی و ماجراجویی و ادبی مورد تاکید و پیگیری قرار گرفتند.

«نظام‌الدین زاهدی» سفیر تاجیکستان در ایران در این مراسم گفت: تاجیکستان در همسایگی ایران سالانه یک میلیون و ۴۶۰ هزار گردشگر خارجی جذب می‌کند و یکی از کشورهای مهم برای تاجیکستان، ایران است.
سفیر تاجیکستان در ایران از اهمیت همدان در میان مردم آن کشور خبر داد و گفت: لغو روادید یکی از اقدامات مهم بین ایران و تاجیکستان بود که از ۱۴ روز قبل اجرایی شد.
نظام‌الدین زاهدی راه‌اندازی پرواز میان تهران و دوشنبه را مرحله اول پس از لغو روادید میان دو کشور اعلام کرد و گفت: تلاش می‌شود در مرحله بعد راه‌اندازی پرواز مستقیم میان ایران و تاجیکستان از تمام شهرهای تاجیکستان و ایران بدون روادید انجام شود.
او افزود: در مرحله اول لغو روادید میان ایران و تاجیکستان که در دولت سیزدهم تصویب شد فقط مسافرانی که با پرواز دوشنبه و تهران وارد دو شهر شوند مشمول لغو روادید هوایی هستند اما هدف ما تمام مسافران ایران و تاجیکستان است که با پرواز به شهرهای مختلف دو کشور سفر می‌کنند این موضوع را به مسئولان در ایران اعلام کردیم و آنها تاکید کردند در دولت چهاردهم این مصوبه اصلاح می‌شود و در روزهای آینده تمام مسافران هوایی که به همه شهرهای دو کشور سفر می‌کنند مشمول لغو روادید می‌شوند.
رودشو گردشگری تاجیکستان و ایران حدود دو هفته پس از لغو روادید دو سویه دو کشور به همت سفارت تاجیکستان در تهران و با حضور تعدادی از شرکت‌های خصوصی گردشگری ایران و تاجیکستان، سفیران قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان و ازبکستان در تهران، نماینده سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو و دفتر یونسکو در تهران و نمایندگان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.
http://asremizban.com/vdca.0n6k49ny05k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
سفارت ایران در تاجیکستان هم بیاموزد