تاریخ انتشار :جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۱۵۱۱
جالب است ۰ +
فقط شش ماه تا اکسپوی 2025 ژاپن فرصت باقی است.
ستاد ملی اکسپو دقیقاً کجایی؟
اکسپو ۲۰۲۵میلادی اوزاکا، کانسای- ژاپن از ۲۴ فروردین ماه لغایت ۲۱ مهرماه سال ۱۴۰۴ با موضوع طراحی جامعه آینده برای زندگی بشر برگزار خواهد شد.
به گزارش عصرمیزبان نمایشگاه اکسپو که پس از المپیک و جام جهانی فوتبال، از بزرگ‌ترین رویدادهای جهان شناخته می‌شود، به دلیل شیوع کرونا، اول اکتبر ۲۰۲۱ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ در دبی برگزار شد.
پایون و برنامه‌های ایران در این رویداد با نقدهای بسیاری همراه بود و در حد و اندازه داشته‌های ایران در عرصه‌های مختلف ظاهر نشد.
حالا دوباره اکسپو به میزبانی ژاپن در راه است و ستاد ملی اکسپو 2025 اوزاکا- ژاپن تشکیل شده است. اما فعالیت‌های این ستاد متناسب با اهمیت این رویداد و تکاپوی سایر کشورها نیست.
فرصتی برای حضور در رویداد جهانی اکسپو 2025 باقی نمانده است و کشورهای شرکت کننده در حال برنامه‌ریزی برای بهره‌بردن از این نمایشگاه بزرگ و جریان‌ساز هستند.
در ایران این رویداد با تغییر دولت از تحرک لازم برخوردار نیست و ورود جدی دولتمردان جدید را برای حضوری آبرومندانه طلب می‌کند.

اكسپو 2025 به عنوان یكی از بزرگترین نمایشگاه‌های صنعت و فناوری جهان، فرصت و ظرفیت بزرگی برای معرفی توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران است. نمایشگاهی جذاب و دیدنی كه قرار است به مدت شش‌ماه دایر باشد و براساس پیش‌بینی‌ها، دستكم ۳۰ میلیون نفر از آن بازدید كنند.
دفتر بین‌المللی نمایشگاه‌ها در پاریس، از میان سه كشور ژاپن، روسیه و جمهوری آذربایجان به عنوان داوطلبان میزبان برگزاری نمایشگاه جهانی، شهر اوساكای ژاپن را انتخاب كرد.
نخست وزیر ژاپن همان روز و پس از اعلام پیروزی در این رقابت اعلام كرد «نمایشگاهی را به جهانیان معرفی خواهند كرد كه موجب تعجب همگان باشد».
كشورها متناسب با شعار و گرایش نمایشگاه، بهره‌برداری از این فرصت طلایی را برنامه‌ریزی می‌كنند.
'طراحی جامعه آینده بر محور زندگی انسان‌ها' شعار محوری و مفهوم مد نظر در اكسپو اوزاكا است.
http://asremizban.com/vdcj.vevfuqeivsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما