تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۱۵۴۲
جالب است ۰ +
کتاب پهلوان باشی به مناسبت هفته تربیت بدنی رونمایی شد.
صالحی‌امیری پهلوان‌باشی را رونمایی کرد
مراسم رونمایی از کتاب «پهلوان‌باشی» (مجموعه روایت ستارگان) با حضور سیدرضا صالحی‌امیری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، جمعی از قهرمانان المپیک،پیشکسوتان،مسئولان، ورزشکاران و محسن شاهرضایی نویسنده کتاب، مدیرعامل بنیاد نخبگان کشور، حجت‌الاسلام احدی مدیرکل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان و جمعی از پیشکسوتان و قهرمانان کشتی برگزار شد.
پهلوان‌باشی روایتی از ۴۰ چهره ماندگار کشتی ایران، به قلم محسن شاهرضایی با همکاری فدراسیون کشتی به نگارش درآمده است.
 این کتاب نوزدهمین کتاب چاپ شده از سوی فدراسیون کشتی است که در مورد خاطرات و سرگذشت قهرمانان و بزرگان کشتی به نگارش درآمده است.  
 به گزارش عصرمیزبان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این مراسم گفت: کشتی فرهنگ و هویت ما است و ریشه در جغرافیای این سرزمین دارد. ابتدا باید این ورزش باستانی را ثبت ملی کنیم زیرا ریشه‌های فرهنگی و تاریخی ما کشتی است.
وی افزود: من در این نشست صمیمی که از کتاب قهرمانان و پیشکسوتان کشتی رونمایی شد تاکید کردم که کشتی فراتر از یک رشته قهرمانی است. کشتی فرهنگ و هویت ماست و ریشه در جغرافیای این سرزمین دارد. ابتدا باید کشتی را ثبت ملی کنیم زیرا ریشه‌های فرهنگی و تاریخی ما کشتی است. باورم این است با این مجموعه و زیرساخت‌ها آینده درخشان و نویدبخشی در انتظار ورزش ایران به خصوص کشتی است.
وی عنوان کرد: اولین بار است که مطلع شدم اندیشکده‌ای در ورزش به ویژه در کشتی ایجاد شده و برای نخستین مرتبه موزه‌ای در طراز موزه رسمی که حتما آن را ثبت ملی می‌کنیم، ساخته شده است. اولین بار است می‌بینم مجموعه زیرساخت‌های کشتی فراتر از مجموعه کل ورزش کشور است.
http://asremizban.com/vdcd.o0f2yt0kxa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما