تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۲۷۰
جالب است ۰ +
اینجا جذابیت های خاص خود را دارد.
هندورابی ؛ جزيره اقازاده ها !
جزیره زیبای هندورابی دردل خلیج فارس یكی ازجزایرومناطق استان هرمزگان در شهرستان بندرلنگه است كه از توابع بخش كیش نیز محسوب می شود.اگر از جزیره كیش حدود 23 كیلومتربه سمت غرب با قایق حركت كنیم، به سواحل جزیره هندورابی می رسیم. جزیره ای كوچک با مساحتی حدود 23 كیلومترمربع كه بین جزایركیش و لاوان قرارگرفته است.
دراین جزیره روستایی به نام هندرابی به چشم می خورد كه معدود جمعیت این جزیره را درخود جای داده است.
روستایی با خانه های سنتی و اغلب ازجنس سنگ وگچ والبته تعدادی خانه بازسازی شده مدرن امروزی.
روستایی آرام كه دردل خود مدرسه ابتدایی و فروشگاه كوچكی را جای داده است و مردمان آن اغلب به زبان عربی صحبت می كنند. دركناراین روستا بازمانده های دو روستای دیگربه نام های الدورات والصراۀ به چشم می خورد. روستاهایی كه بقایای آن ها نشان از تمدن های دور در این دیاردارند. درسال های دور ارتش پرتغال این جزیره را پایگاهی برای نبردهای خود و سكونتگاهی برای زندگی شان كرده بوده كه آثارخرابه های آن ها همچنان به چشم می خورد.
از بارزترین جاذبه های تفریحی جزیره هندورابی می توان به كلوپ تفریحات دریایی آن اشاره كرد.سواحل كم عمق و زلال این جزیره محیطی برای ورزش ها و تفریحات دریایی مهیج فراهم كرده است.غواصی از بهترین و مهیج ترین تفریحات دراین جزیره می باشد چرا که قرارگرفتن دردنیای زیر آب دركنارموجودات دریایی، گشت و گذاردرزیر دریا و ثبت لحظات از به یاد ماندنی ترین تفریحات است. تفریحات دیگری از قبیل جت اسكی، موتورسواری درسواحل،سافاری،وغیره دراین کلوپ قابل دسترس است.
تصویری كه ازجزیره هندورابی درذهن شما نقش بسته است با دیگر جزایری كه تا كنون دیده اید كاملا متفاوت خواهد بود. این جزیره محلی برای خرید و بازارگردی نیست، فقط طبیعت و سكوت به چشم می خورد.
حرف و حدیث‌ها درباره جزیره بسیار است؛ از تصاحب آنجا تحت نفوذ یک نهاد خاص گرفته تا مکانی که به گفته برخی از راهنمایان تور مخصوص تفریحات آقازاده‌هاست؛ جزیره‌ای که به گفته مسئولان صرفاً برای مقصد گردشگری لوکس تعريف‌ شده است.
مسئولان ازجزیره هندورابی به عنوان ظرفیت کم نظیر برای صنعت گردشگری کشوریاد می‌کنند درحالی که به نظر می‌رسد بعد ازسال‌ها هنوز هیچ برنامه مشخصی برای این جزیره وجود ندارد.
http://asremizban.com/vdccaxqi82bqm.la2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما