تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۲۹۱
جالب است ۱ +
ارتباط تنگاتنگ شبکه‌های اجتماعی و صنعت سفر

اینستا توریسم؛تعيين كننده رونق گردشگري

اینستا توریسم؛تعيين كننده رونق گردشگري
اینستاگرام، یکی از شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب است که به بخش مهمی از صنعت گردشگری تبدیل شده و تاثیر به‌سزایی بر آن داشته است.
جایگاه مهم این شبکه‌ اجتماعی در میان میلیاردها کاربر، موجب ایجاد نوع جدیدی از گردشگری به‌ نام اینستا توریسم شده است.
اینستا توریسم یکی از مفاهیم نسبتاً جدیدی است که در راستای استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام برای انتشار محتواهای مربوط به سفر و گردشگری ایجاد شده. اینستا توریسم با «اینفلوئنسر»های رسانه‌های اجتماعی مرتبط است و افراد با انتشار محتواهای مختلف در اینستاگرام، به تبلیغ و بازاریابی یک مقصد یا جاذبه‌ گردشگری می‌پردازند. با این حال، محتوای منتشر شده دراین نوع گردشگری، لزوماً تصاویر واقعی از سفر را نشان نمی‌دهد.
سفروگردشگری به‌طور خاص با حواس بینایی مسافران در ارتباط است و انتشار تصاویر جذاب ازجاذبه‌های گردشگری، موجب ترغیب‌ مسافران برای سفر‌رفتن و افزایش فروش تور‌ها خواهد شد. شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام نیز با قابلیت اشتراک‌گذاری تصاویر و محتواهای ویدیویی جذاب، به یک عنصر برجسته در صنعت گردشگری تبدیل شده است.طبق گزارشات سال ۲۰۲۰، به‌طور متوسط بیش از یک میلیارد نفر هر ماه از شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام استفاده می‌کنند.
همچنین، بر اساس تحقیقات «Media Post»حدود ۴۸ درصد از کاربران اینستاگرام به کمک عکس‌ها و ویدیو‌های این شبکه، مقصد خود را انتخاب و ۳۵ درصد از آن‌ها، از این پلتفرم برای کشف مکان‌های جدید استفاده می‌کنند. طبق نتایج موجود، اینستاگرام همانند یک ابزار قدرتمند بازاریابی برای همه حوزه‌های سفر و گردشگری عمل می‌کند و برای تبلیغ بسیاری از بخش‌ها، از مقاصد گردشگری گرفته تا هتل‌ها، جاذبه‌های گردشگری و مشاغل، استفاده می‌شود.
در همین راستا، اینستا توریسم نیز به موازات رشد اینستاگرام توسعه یافته است و مقاصدی که تا چندی پیش تنها توسط برخی از گردشگران خاص دیده می‌شد، امروزه از طریق اینستاگرام توسط جهانیان شناخته می‌شوند.انتشارعکس‌ها در کنار هشتگ‌گذاری و تعیین موقعیت جغرافیایی به افراد این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی تصاویر را جست‌وجو کنند و مکان موردعلاقه خود را بیابند.
این امکانات موجب می‌شود مسافران امروز به مکان‌های ناشناخته و جدید هجوم ببرند و تعداد گردشگران در برخی از مناطق با رشد چشم‌گیری مواجه شود.اینفلوئنسر‌ها نقش کلیدی در تبلیغات مقاصد دارند. سازمان‌های مدیریت مقصد(DMO)،گروه‌ها و شرکت‌های گردشگری معمولاً از اینفلوئنسر‌ها برای تبلیغ محصولات و خدمات خود کمک می‌گیرند و به‌ازای انجام این تبلیغات، مبالغ زیادی را به آن‌ها پرداخت می‌کنند. درهمین راستا،«اینفلوئنسر سفر» (Travel Influencer) نیز یکی از ترندهایی است که در چند سال اخیر محبوبیت زیادی بین مسافران و فعالان صنعت گردشگری پیدا کرده و در دوران بحران‌زده جهان امروز، موجب رونق برخی از مقاصد گردشگری شده است.
تبعات وسیع اینستا توریسم بر گردشگری، از رشد گردشگری در مناطق مختلف گرفته تا بروز پدیده اور توریسم، اهمیت مدیریت درست آن را یادآوری می‌کند؛ چراکه عدم مدیریت درست و ایجاد تعادل در این نوع گردشگری، موجب تخریب مقاصد گردشگری و ترویج مصرف‌گرایی مسافران آینده خواهد شد و صنعت گردشگری را از اصول گردشگری پایدار دور خواهد کرد.
 
 
 
  http://asremizban.com/vdcfiyd0aw6d1.giw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما