تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۶
کد مطلب : ۲۹۴
جالب است ۰ +
آژانش های مسافرتی کشور عراق با جاذبه ها و داشته های استان گلستان اشنا می شوند.
آژانس های مسافرتی عراق در «فم تور گلستان گردی»
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان با اشاره به ضرورت توسعه گردشگری در استان، گفت:فم تور گردشگری آژانش های مسافرتی کشور عراق در استان گلستان برگزار می شود.
احمد تجری با اشاره به اینکه استان گلستان نگین گردشگری شمال کشور بوده و سرشاراز ظرفیت های بی شمار گردشگری است، اظهار کرد: برای تحقق توسعه گردشگری در کنار موضوعاتی از قبیل رونق زیرساخت ها باید نسبت به شناساندن ظرفیت های استان گلستان به مردم ایران عزیز و حداقل کشورهای همسایه اقدام کنیم.
وی با بیان اینکه به همین منظور فم تور آژانس‌های مسافرتی کشور عراق و روسای انجمن‌های دفاتر خدمات مسافرتی سراسر کشور به میزبانی استان گلستان برگزار می‌شود، افزود: این تور با هدف شناسایی ظرفیت های گردشگری استان گلستان به مدیران آژانس های مسافرتی و شرکت های فعالی در حوزه گردشگری صورت می گیرد.
مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از حضور 10 نفر از مدیران دفاتر آژانس‌های مسافرتی و گردشگری کشور عراق که در زمره شرکت‌های فعال این حوزه هستند در این تور شناسایی خبر داد و گفت: به همراه این عزیزان 30 نفر از روسای انجمن‌های حرفه‌ای و صنفی دفاتر خدمات مسافرتی کشور به‌منظور تبادل گردشگر بین دو منطقه و معرفی ظرفیت و پتانسیل گردشگری نگارستان ایران،به استان گلستان سفر می‌کنند.
تجری با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های اصلی این فم تور بازدید از جشنواره پاییز هزار رنگ در جنگل النگدره گرگان است، تصریح کرد: این تور در فصل پاییز و از 9 الی 12 آذرماه برگزار خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این‌که عراق یکی از کشورهای هدف استان گلستان در گردشگری خارجی است، اضافه کرد: استان گلستان با توجه به برخورداری از جاذبه‌هایی در حوزه تنوع اقوام، گوناگونی اقلیم و پتانسیل‌های حوزه میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی، ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه گردشگری خارجی دارد.
هیأت عراقی از تعدادی بیمارستان فوق‌ تخصصی، هتل و مراکز خرید در این شهر که مقصد اول عراقی‌ها در ایران محسوب می‌شود، بازدید کرد.
شرکت‌های ایرانی که پس از لغو ویزای سفرهای هوایی بین ایران و عراق، پیش‌بینی‌کرده‌اند تردد عراقی‌ها به ایران و مشخصا شهر مشهد افزایش یابد،می‌گویند: با مناسب‌سازی قیمت‌ها سعی دارند سفرهای گروهی و از طریق شرکت‌ها و آژانس‌های معتبر را برای عراقی‌ها جذاب‌تر کنند تا به تدریج واسطه‌ها و دلال‌ها که در سال‌های اخیر با ارائه خدمات ضعیف در ازای دریافت هزینه‌های سنگین، مشکلاتی را برای کشور و همچنین این مسافران پدید آورده‌اند،از بازار گردشگری عراق حذف شوند.
http://asremizban.com/vdcic5ar2t1a3.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما