تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۴
کد مطلب : ۳۰۷
جالب است ۰ +
(خانم) "اِیکو کرینو" فارغ التحصیل کرسی زبان فارسی دانشگاه مطالعات خارجی توکیو و فارسی دان ژاپنی، به عنوان رئیس جدید شرکت بزرگ و مطرح جهانی موتورسیکلت‌ سازی کاوازاکی منصوب شد.
رئیس جدید موتورسیکلت سازی"کاوازاکی" ژاپن، فارغ التحصیل زبان فارسی
به گزارش عصرمیزبان از رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن، اِیکو کرینو در سال ۱۹۹۱ (۱۳۷۰) در رشته زبان فارسی از دانشکده زبان های خارجی دانشگاه مطالعات خارجی توکیو فارغ التحصیل شده و در شرکت موتورسیکلت‌سازی کاوازاکی به فعالیت مشغول شد.
 وی که اهل "هوکایدو" است و به زبان فارسی تسلط دارد، اولین خانمی است که تاکنون به ریاست این مجموعه به عنوان یکی از چهار شرکت بزرگ و برتر ژاپنی در سطح جهانی شامل هوندا، یاماها، سوزوکی و کاوازاکی منصوب شده است.
رایزنی فرهنگی و نماینده بنیاد سعدی ایران در ژاپن نیز علاوه بر دانشگاه های زاپنی، دوره های آموزش زبان فارسی را در دو سطح جداگانه کودکان و نوجوانان و بزرگسالان با حضور بیش از ۱۲۰ فارسی آموز و به صورت هفتگی برگزار می کند.
به گفته حسین دیوسالار،رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران،ژاپنی ها درسال های اخیر علاقه فراوانی برای یادگیری زبان فارسی از خود نشان داده اند،به گونه ای که با گذشت تقریبا شش سال از فعالیت کلاس های آموزش زبان فارسی در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در توکیو، میزان علاقه مندی به ایرانشناسی، فرهنگ، تمدن، هنر و ادبیات فارسی از سوی شهروندان ژاپنی افزایش چشمگیری یافته است.
http://asremizban.com/vdcd250s6yt0z.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما