تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۳۱۳
جالب است ۱ +
امکانی جدید برای گردشگران در «شهر میان‌قاره‌ای»

آغاز به کار تاکسی‌های دریایی در استانبول

پس از گذشت ۹ سال از پایان کار تاکسی‌های دریایی در استانبول، شهردار این شهر در راستای تسهیل تردد گردشگران و ساکنان از راه‌اندازی مجدد تاکسی‌های دریایی خبر داد.
آغاز به کار تاکسی‌های دریایی در استانبول
به گزارش قطب نما وجود تنگه بسفر که استانبول را به دو بخش تقسیم کرده، سبب شده استفاده از حمل‌ونقل دریایی در این شهر به یکی از بهترین شیوه‌های حمل‌ونقل برای گذر از ترافیک سنگین استانبول تبدیل شود. کشتی‌های مسافربری که بین دو طرف تنگه بسفر تردد می‌کردند در کنار اتوبوس‌های دریایی که بین استانبول و سایر شهرهای ساحلی اطراف فعالیت می‌کردند،تنها راه‌های استفاده از حمل‌ونقل دریایی در استانبول بود.
حال، شهرداری این شهر بزرگ از آغاز به کار مجدد تاکسی‌های دریایی در استانبول خبر دادند که قرار است تردد بین دو بخش آسیایی و اروپایی استانبول را تسهیل کند و گردشگران و ساکنان را از ترافیک این شهر عبور دهد. این تاکسی‌های دریایی همانند تاکسی‌های معمولی به‌صورت ۲۴ ساعته فعالیت خواهند کرد.
مسافران می‌توانند از طریق اپلیکیشن «İBB Deniz Taksi»، این تاکسی‌ها را رزرو کنند. هزینه این تاکسی‌ها ۷۵ لیر به‌ازای هر مایل بین ۱ تا ۴ مایل مسافت،۶۰ لیر به‌ازای هر مایل بین ۴ تا ۸ مایل مسافت و ۴۸ لیر به‌ازای هر مایل برای مسافت‌های بیش از ۸ مایل است. این قایق‌ها ظرفیت جابجایی ۱۰ مسافر را دارند.
تاکسی های دریایی استانبول الگوی مناسبی برای شهرهای شمالی ایران است که درفاصله نزدیک با هم قراردارند.
http://asremizban.com/vdcakene149n6.5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما