تاریخ انتشار :پنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۳۲۷
جالب است ۰ +
با پایان یافتن نمایشگاه گردشگری بین‌المللی «فیتور ۲۰۲۲»،آمارها نشان می‌دهد بیش از ۱۱۱ هزار نفر در این نمایشگاه گرد هم آمدند که به رکورد سال‌های قبل از همه‌گیری کرونا بسیار نزدیک است.
سود ۱۵۰ میلیون یورویی اسپانیا از فیتور ۲۰۲۲
فیتور ۲۰۲۲ در حالی به کار خود پایان داد که در این دوره، نزدیک به ۷ هزار شرکت‌کننده از ۱۰۷ کشور در قالب ۶۰۰ غرفه حضور داشتند. از این تعداد ۷۰ نفر در قالب یک هیئت رسمی در این نمایشگاه شرکت کردند.
با پایان این نمایشگاه مهم گردشگری در مادرید، بررسی‌ها نشان می‌دهد استقبال از فیتور ۲۰۲۲ بسیار فراتر از انتظارات اولیه بود. از یک سو، مشارکت تجاری در ۳ روز نخست این رویداد که ویژه بازدیدکنندگان حرفه‌ای و تجاری بود، به بیش از ۸۱ هزار شرکت‌کننده از ۱۲۷ کشور رسید که ۲ برابر تعداد شرکت‌کنندگان در سال ۲۰۲۱ است. از سوی دیگر، حضور مشتریان حرفه‌ای در پلتفرم آنلاین فیتور نیز در این دوره، رکوردها را شکست و با ثبت‌نام بیش از ۳۳ هزار نفر، ۱۰ درصد بیشتر از پیش‌بینی‌های اولیه بود. همچنین در دو روز آخر نمایشگاه که ویژه بازدید عموم بود، حدود ۳۰ هزار نفر از فیتور ۲۰۲۲ دیدن کردند.
بر اساس گفته‌های ایزابل دیاز آیوسو، رئیس دولت منطقه‌ای مادرید، حضور این تعداد شرکت‌کننده در فیتور امسال تأثیر اقتصادی ۱۵۰ میلیون یورویی برای مادرید در پی داشته است.
از دیگر ویژگی‌های فیتور امسال می‌توان به حمایت قوی دولت اسپانیا از این نمایشگاه اشاره کرد. علاوه بر حضور پادشاه اسپانیا در افتتاحیه این نمایشگاه، نخست وزیر اسپانیا نیز فیتور را برای اعلام نسخه دوم طرح دولتی گردشگری پایدار اسپانیا انتخاب کرد. حضور نمایندگان سازمان جهانی گردشکری، وزرای گردشگری از ۲۱ کشور و ۴ هیئت، ۷ وزیر دولت اسپانیا، روسای جمهور منطقه، مشاوران گردشگری و شهرداران چندین شهر مهم اسپانیا از دلایل اهمیت فیتور امسال است.
فیتور ۲۰۲۲ همچنین بستری برای ترویج پذیرش فناوری‌های پیشرفته در بخش نمایشگاهی بود.پلتفرمی برای به اشتراک‌گذاشتن دانش و نوآوری و راهنمایی کسب‌وکارها در فرآیند تحول و تکامل به سمت مدل‌های جدید کسب‌وکار.
کسب درامد از نمایشگاه های گردشگری و اقتصادی کردن نمایشگاهها رویکردی است که همواره مورد توجه کشورهای دنیا قرارداشته است.پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران، نهم تا دوازدهم بهمن ماه برگزار می شوند.
انچه درهمه ی این سالها از ان غفلت شده است،کسب درامد واقتصادی کردن نمایشگاه گردشگری تهران است.نمایشگاه های گردشگری در ایران تنها محلی برای هزینه بوده اند و ره اورد اقتصادی ان درالویت قرارنداشته است.
 
 
http://asremizban.com/vdcfiedmaw6d0.giw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما