تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۳۳۲
جالب است ۰ +
تعداد نظر۱
مدیراجرایی غذا وسفرسازمان جهانی گردشگری:

آشپزی ایرانی برای جهانیان راز بزرگیست

نخستین همایش «ایران و گردشگری خوراک در سده نو» صبح دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ در سالن خلیج فارس پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری برگزار شد.
آشپزی ایرانی برای جهانیان راز بزرگیست
به گزارش عصرمیزبان در این همایش ویدیویی از" اریک ولف "مدیر اجرایی غذا وسفر سازمان جهانی گردشگری پخش شد که جالب توجه بود.
متن بخش هایی ازصحبت‌های او در این ویدیو به شرح زیر است:
من اریک ولف هستم مدیر اجرایی سازمان غذا وسفر. اول از همه این نکته مهم را به یاد داشته باشید که آشپزی ایرانی برای دیگر جهانیان راز بزرگیست. وقتی در امریکا بودم، چند دوست ایرانی داشتم و باعث شد کمی در مورد غذای ایرانی بدانم. هر غذایی که امتحان کردم به معنای واقعی خوشمزه بود، اما اگر از هر کسی در مورد اینکه غذای مخصوص ایرانی‌ها چیست، چه ادویه‌هایی استفاده می‌شود و چه مزه‌ای می‌دهد بپرسید، هیچ پاسخی ندارند. دلیلش را توضیح خواهم، زیرا این به این معناست که زمینه‌ای فراهم شده تا هر کدام از شما بتوانید غذای ایرانی را به جهان معرفی کنید.
غذای ایرانی چیزی است که مردم با آن آشنایی زیادی ندارند. مردم عاشق این هستند که چیزهای جدیدی کشف کنند. بیایید یک لحظه این بیماری همه گیر (کرونا) جو حاضر، فرهنگ حاکم در این دو سال اخیر که باعث شد غذاها و نوشیدنی‌هایی که گذشته ما را ساخته بودند فراموش کنیم.
آنچه والدین، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایمان برای ما و فرزندانمان می‌پختند. چیزی که این بیماری همه‌گیر به ما یاد داد این بود که باید در خانه آشپزی کنیم و کل دنیا را در قرنطینه برد.
چطور غذا درست کنیم، از دوستان و آشنایان دستور آشپزی بگیریم، کتاب آشپزی امانت بگیریم و غذا درست کنیم. این باعث شد که گذشته خودمان را بیشتر بشناسیم.
این بیماری جهانی (کرونا) شروع دوباره برای جهان بود. تنوع‌بخشی، خانواده و تولیدات خانگی، تغییراتی مهیا کرد که جامعه ما در رابطه با اقتصاد، خانواده و تولید نیاز داشت. زندگی روی دور آهسته افتاد و ما توانستیم فرهنگمان را دوباره کشف کنیم. نکته بعدی تمرکز روی سلامتی و بهداشت بود. توجه بیشتری به سلامتی و بهداشت در سطح جهانی لازم بود و باعث و بانی آن بیماری کرونا بود. بازارهایی که خوابیدند، قوانینی که دولت وضع کرد و باید در جهان جدی گرفته می‌شد، به کارگیری تکنولوژی، پرداخت‌های اینترنتی، منوهای آی پد، این تغییری بود که لازم بود اتفاق بیفتد. در بعضی کشورها سریع اتفاق افتاد و در برخی دیگر آهسته‌تر. کشورهایی بودند که تغییرات را تسریع کردند و تلاش کردند برای حفظ پایداری، نه تنها حفظ و پایداری طبیعت و محیط، بلکه تغییر افکار عموم در مورد پلاستیک، آلودگی و… به این موضوعات پرداخته شد. فرهنگ اجتماعی مردم، ثبات اقتصادی، حفظ حقوق آیندگان، همچنین چیزهایی که این دوره به ما یادآور شد مثل جایگاه انسان‌ها و پایان این دوره، رژیم‌های مخصوص با حساسیت‌های غذایی، فکر کردن به چیزهایی که در خانه برای خودمان درست می‌کردیم، دستور غذایی خودمان و برنامه ریزی برای سفرهای بعدی‌مان.
حساسیت‌های پوستی، حساسیت به لبنیات، رستوران‌ها منوهای جدیدی درست کردند، به مسافران منوهای وگان پیشنهاد کردند و این به سرعت در سطح جهانی اتفاق افتاد.
حال بیایید ببینیم تغییرات غذاهای گردشگری در آینده تا کجا ادامه پیدا می‌کند.
۹۰ درصد کسب و کارهای سه سال اخیر در این دوره رقم خورد. بر هیچ‌کس پوشیده نیست که مردم هنوز عاشق غذا خوردن و نوشیدن هستند. ۷۳ درصد مسافران مقصدشان را بر اساس نوع غذا و نوشیدنی آنجا انتخاب می‌کنند. این حاصل تحقیقاتی است که نمایشگرهای ما گزارش می‌کنند. البته که دوستداران غذا مقاصد متفاوت و جدیدی را جستجو می‌کنند. مردم از چیزهایی که همیشه داشتند انجام دهند خودداری می‌کنند. قبل رفتن به شهرهای بزرگ مثل لندن، پاریس و نیویورک به جای آن به شهرهای کوچک می‌روند و این برای ایرانیان یک خبر خوب است. ترجیح می‌دهند به حومه‌ی شره و شهرهای کوچک‌تر بروند، چیزهای جدیدی کشف کنند، هزینه غذا و سفر و تغییرات سریع در سرتاسر دنیا. همه این‌ها باعث می‌شود که گردشگری و توریست در ایران پیشرفت کند.
منع ارتباط با فضای خارج و قرنطینه باعث شد قدم در راه تجربه کردن غذاهای پیشینیان بگذرایم. هم اکنون می‌خواهم چیزی پیشنهاد کنم: رویارویی و به اشتراک گذاشتن غذاها و ترفندهای خارجی که باعث شناخت فرهنگ‌ها از طریق غذاها نوشیدنی‌شان می‌شود. شاخه‌ای جدید در صنعت و اقتصاد گردشگری، فرهنگ اقتصادی پدیدار می‌شود و این باعث پیدایش فضایی برای به اشترالک گذاشتن غذاها و دستور پخت‌های ایرانی می‌شود.
می‌دانیم که برای برخی آدم‌ها سخت است که به ایران سفر کنند و برای برخی از شما سخت است که کسب و کار خود را کنار بگذاریم و به قسمت مثبت آن توجه کنیم. قسمت مثبت آن این است که مردم دوست دارند ناشناختنی‌های ایران را کشف کنند و با مردم ایران آشنا شوند و غذا بخورند. لیوان چای خود را هنگامی که به چشمان این مردم نگاه می‌کنند بردارند و بگویند خوشحالیم که شما را می‌بینیم.
ما خواهان همکاری بیشتر با سازمان گردشگری ایران هستیم. شما را تشویق می‌کنیم تا با حسین در این صنعت همکاری کنید. این صنعت باعث می‌شود که مسافران بیشتری به ایران بیایند و غذاها و نوشیدنی‌های بی‌نظیرش را امتحان کنند.
 
  http://asremizban.com/vdcbu5bfprhbf.iur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

ماشاالله گودرزی
feedback
Iran, Islamic Republic of
عالی ترین شکل گردشگری خوراک در مزرعه گردشگری محقق می شود . جهت مشاوره و همفکری با من تماس بگیرید . ۰۹۱۲۹۳۶۴۵۱۹مدیر و مشاور گردشگری مزرعه