تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۳۳۴
جالب است ۰ +
در روزهای اخیر تصاویری در فضای مجازی منتشر شده که حکایت از اعمال تغییرات در باغ عفیف آباد شیراز دارد.
ماجرای لوکیشن نرگس ابیاردرباغ عفیف اباد!
ادعا شده تغییراتی به بهانه ساخت فیلم جدید نرگس آبیار با عنوان «سووشون»صورت گرفته و بر اساس آن بنایی غیر استاندارد در کنار یکی از معروف ترین باغ های قاجاری ساخته شده است.
جمشید معینی، مدیرکل سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیراز درباره این اقدام گفت: اینها اگر هم بنا به ساخت و ساز و ایجاد تغییرات داشتند باید از سازه های موقت که قابل جا به جایی باشداستفاده می کردند.
وی افزود: کار کردن به این شکل و با استفاده از ابزار و مصالح غیرقانونی بوده است.
معینی در گفت وگو با خبرنگار فارس تصریح کرد: اعمال تغییرات در بناهای تاریخی نیازمند مجوز از شورای فیلم وزارت میراث فرهنگی در تهران است و متأسفانه در سیستم استان فارس، ما اختیاری در این زمینه نداریم.
مدیرکل سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس تأکید کرد: من دیروز از باغ عفیف آباد دیدن کردم و متأسفانه صحنه هایی را دیدم که واقعاً دلم برای این باغ سوخت، حتی در حجره هایی که از داخل راه داشته دست به تغییر زده اند.
وی در پایان گفت: باغ عفیف آباد یکی از با ارزش ترین بناهای تاریخی شیراز است که با آن اینطور رفتار کردند و در صورتی که مجوز نداشته باشند قطعاً طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.
سید موید محسن‌نژاد سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان فارس اعلام کرد که از باغ عفیف آباد شیراز بازدید کرده است و یک ناظر از میراث فرهنگی به صورت دائم در همه لوکیشن‌های این فیلم‌ تاریخی حضور خواهد داشت.
بنا بر اعلام مسئولان میراث فرهنگی استان فارس این بنا برای ساخت یک سریال تاریخی درحال ساخت است اما بدون فوندانسیون و موقت است و بعد از پایان پروژه به طور کامل از این مکان جمع‌آوری می‌شود.
تا کنون واکنشی از سوی عوامل ساخت این سریال نسبت به این موضوع نشان داده نشده است.
باغ عفیف آباد شیراز با وسعتی نزدیک به 127 هزار متر، یکی از باغ‌های تاریخی ایران است که از دل فرازونشیب‌های تاریخ سربرآورده و هنوز هم پابرجاست. این باغ در دوران صفویه به عنوان یکی از املاک شخصی حاکم فارس، یعقوب خان ذوالقدر و گردشگاهی برای پادشاهان صفوی شناخته شد که در مرکز باغ، قلعه سنگی عظیمی به نام قلعه گلشن ساخته شد.
 

 
 
  http://asremizban.com/vdcd2o0s6yt0s.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما