تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۳۷۷
جالب است ۰ +
وزیرگردشگری در سفر نوروزی به شمال،به ابعاددردناک گردشگری دراین مناطق پی برد.
توئیت دردناک اقای وزیر درشمال!
به گزارش عصرمیزبان انچه عزت الله ضرغامی به عنوان مهمترین مشکل و معضل شمال ایران بارییس جمهور مطرح کرد،زباله بود که وزیرگردشگری را وادار به گرفتن ویدیو و توئیت کرد.
ضرغامی در توئیتر به گزارشی که در هیأت دولت درباره وضعیت اسفبار زباله در جاده‌ها و به‌ویژه شهرهای شمالی کشور داده است، اشاره کرد و نوشت: «رییس‌جمهور درباره اولویت پسماند که هم موجب نارضایتی گردشگران و هم مردم منطقه شده است، دستورات اکیدی صادر کردند.»
او همچنین در ویدئویی که در این‌باره منتشر کرده به حاشیه رودخانه‌ای که با زباله پوشیده شده است، اشاره می‌کند و می‌گوید: «اینجا زباله‌دانی است، جز میکروب و آلودگی بصری هیچ چیز دیگری نیست.»
مشکل زباله در مازندران به دلیل شکنندگی و حساسیت های محیط زیستی و همچنین گردشگر پذیربودن همواره یکی از مهم ترین دغدغه مردم استان و دوستداران محیط زیست بوده است. دغدغه ای که دهه ها به دلیل فقدان وجود راه حل مناسب در دل سبزترین مناطق استان از جمله جنگل و مراتع دفن می شود و نه تنها چهره زیبای  طبیعت بکر استان را زشت کرده، بلکه پیامدهای زیست محیطی همچون شیرابه های خطرناک و سمی را برای مازندران به یادگار می گذارد.
طبق گزارش های رسمی به طور میانگین روزانه سه هزار تن زباله در استان مازندران تولید می شود که در برخی از ایام سال این رقم به ۲ برابر افزایش می یابد و تقریبا تمامی آن در دل طبیعت دپو می شود. زباله هایی که نه تنها خسارت زیست محیطی به منابع استان می زنند، بلکه چهره مازندران را به عنوان سرسبزترین خطه کشور با زشتی ناراحت کننده ای مواجه کرده است.
در استان مازندران نزدیک به ۳۰ کوه زباله دردل جنگل‌ها، کناره نهرها و در کوهستان‌ها وجود دارد.
 
http://asremizban.com/vdcak0ne149n0.5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما