تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۳۸۷
جالب است ۰ +
اگرچه دوحه میلیاردها دلار صرف ساخت هتل‌ها و توسعه زیرساخت‌های خود کرده است اما هنوز کسری زیادی برای میزبانی از این تعداد تماشاگر دارد.
الجزیره:ارزانی؛مزیت ایران برای اسکان هوادران جام جهانی
به گزارش عصرمیزبان پیش‌بینی شده است حداقل ۱.۲ میلیون نفر برای تماشای این بازی‌ها در یک تورنمنت یک ماهه به این کشور کوچک عربی سفر کنند اما اقامت در قطر هنوز یک چالش اساسی برای هواداران فوتبال است؛ با ۱۳۰ هزار اتاق ارائه‌شده توسط هتل‌ها، کشتی‌های کروز و کمپ‌های بیابانی در دوحه که همگی رزرو شده‌اند و اکنون گزینه دیگری برای رزرو وجود ندارد یا دست‌کم هنوز ارائه نشده است. بنابراین بسیاری از مسافران برای اقامت خود در این منطقه و برنامه‌ریزی سفر خود نیم‌نگاهی به کشورهای همسایه خواهند داشت.
ایران در حال برنامه ریزی برای
گسترش سفرهای هوایی و دریایی برای هواداران جام جهانی در قطر است. در این باره، الجزیره در گزارشی به موضوع ارزان‌تر بودن اسکان در ایران پرداخته و توافقات اخیر ایران و قطر را مرور کرده است.
به گزارش الجزیره، ایران با بسیج برنامه‌های خود برای میزبانی از هواداران جام جهانی فوتبال که در کشور همسایه‌اش برگزار می‌شود، به مجموعه‌ای از توافق‌ها با قطر دست یافته است.
جام جهانی فوتبال پربیننده‌ترین رویداد اختصاصی ورزشی است که به‌طور معمول در چند شهرِکشوری بزرگ برگزار می‌شود؛ اینبار اما داستان فرق می‌کند میزبان کشوری است که در مقایسه با میزبانان قبل وسعت و امکان پذیرش گردشگری کمتری دارد.
آمارها نشان می‌دهد استقبال از جام جهانی در ادوار مختلف سیر صعودی داشته است به طوری که ۲۰۱۸ در روسیه ۷.۷میلیون گردشگر به این کشور سفر
کرده، درحالی که جام جهانی برزیل ۲۰۱۴ حدود ۵.۲ میلیون نفر گردشگر داشته است.
به‌طور معمول در همه ادوار جام جهانی کشورهای همسایه میزبان از فرصت همسایگی برای بهره بردن از این رویداد بزرگ ورزشی استفاده می‌کنند. اینبار اما می‌توان گفت حق همسایگی به شکل ویژه‌تری قابل دسترس کشورهای همسایه است. چرا که پیش‌بینی می‌شود قطر به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ تنها برای ۱.۵ تا ۲میلیون مهمان ظرفیت داشته باشد.
نگاهی به تجربه‌های میزبانان ادوار گذشته جام جهانی نشان می‌دهد که در هر دوره جام جهانی کشورهای همسایه میزبان از برگزاری رقابت‌ها سود و منفعت داشته‌اند. برای مثال اگر جام جهانی در برزیل برپا بوده است کشورهای همسایه‌اش مثل آرژانتین و کلمبیا از این صنعت توریستی به خوبی استفاده کرده‌اند یا اگر جام ملت‌های اروپا در کشوری مثل دانمارک برگزار شده قطعاً کشورهای حوزه اسکاندیناوی آن‌ها هم به شرایطی رسیده‌اند که از این برگزاری این رقابت‌ها سود برده‌اند.

  http://asremizban.com/vdcbuzbfprhbw.iur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما