تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۴۳۷
جالب است ۰ +
نمایشگاه گردشگری جاتا میزبان فعالان گردشگری ایران خواهد بود.
چهار روز ایرانی در جاتا
 پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری جاتا ژاپن که از ۳۱ شهریور تا ۳ مهرماه ۱۴۰۱ در توکیو ژاپن برگزار می‌شود، برپا خواهد شد.
جاتا با هدف ترویج گردشگری محلی، خارجی و داخلی به‌عنوان یک رویداد بین‌المللی پیشرو در بخش گردشگری در حال رشد است.
این رویداد که طی چهار روز در ژاپن برگزار می‌شود، با برگزاری سمینارها و نمایشگاه تجاری با حضور غرفه‌دارانی از بیش از ۱۵۰ کشور و منطقه فرصت‌های تجاری عالی را ارائه می‌دهد، دو روز اول این نمایشگاه به متخصصان صنعت و دو روز آخر به عموم مردم اختصاص دارد.
مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی با تاکید برآنکه جذب حداکثری گردشگران ژاپنی با برنامه ریزی منسجم امکان‌پذیر خواهد بود،در این باره گفت: به زودی در نمایشگاه گردشگری جاتا شرکت خواهیم داشت و زمینه‌سازی جذب گردشگران ژاپنی را در برنامه داریم.
لیلا اژدری افزود: ژاپن کشوری جزیره‌ای در آسیای جنوب شرقی،در همسایگی روسیه، چین، کره شمالی و کره جنوبی دارای رتبه سوم در بین قدرت‌های اقتصادی جهان است. جمعیتی بیش از صد و بیست و شش میلیون نفر دارد و حدود چهار میلیون گردشگر ورودی و حدود سه میلیون گردشگر خروجی دارد.
او ادامه داد: درآمد حاصل از گردشگری ژاپن حدود دوازده میلیون دلار و هزینه‌کرد گردشگران ژاپنی حدود هفت میلیون دلار است. درواقع گردشگران ژاپنی بیشتر علاقه‌مند هستند تا به کشورهایی از جمله آمریکا، چین، فرانسه، فیلیپین و کره جنوبی سفر کنند و بیشترین گردشگرانی که به ژاپن سفر می‌کنند از کشورهایی مانند آمریکا، چین، ویتنام، کره جنوبی و هند هستند.
به گفته اژدری،این درحالی است که ایران با حدود هشتاد میلیون نفر جمعیت قبل از پاندمی در حدود 7631 گردشگر ورودی و 5252 گردشگر خروجی داشت. همکاری‌های آموزشی و فنی در زمینه گردشگری با جایکا و حضور ایران در نمایشگاه جایا و امضای تفاهم‌نامه جدید گردشگری که به زودی محقق خواهد شد، می‌تواند زمینه‌های توسعه گردشگری ایران و ژاپن را بیش از گذشته فراهم سازد.
مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی خاطرنشان کرد: باتوجه به جمعیت ژاپن و تعداد گردشگران خروجی می‌توان به این نتیجه رسید که تمایل ژاپنی‌ها به سفرهای داخلی است و بیش از هشتاد درصد اقتصاد گردشگری ژاپن در این بخش متمرکز است. اما ما سعی داریم با برگزاری فم تور ویژه توراپراتورها، رسانه‌ها و افراد تاثیرگذار ژاپن، بخشی از گردشگران ژاپنی را جذب کنیم.
به گفته او، گردشگران ژاپنی از بهترین گردشگران دنیا هستند و البته ژاپن بازار هدف سنتی گردشگری ایران است. کودکان ژاپنی از سنین بسیار پایین در کتاب‌های درسی در مورد پرشیا می‌خوانند. ما باید قدر این بازار را باید بدانیم و استانداردهای زیرساختی و خدماتی‌مان را ارتقا دهیم. امید به جذب حداکثری گردشگران ژاپنی با برنامه‌ریزی منسجم امکان‌پذیر خواهد بود.

پادکست سفر به ژاپن
 
 
http://asremizban.com/vdchtqnkd23nx.ft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما