تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۵۰
جالب است ۱ +
معاون گردشگری کشور در نامه‌ای به مدیران کل میراث فرهنگی استان‌ها نوشت که فعالان و ذی نفعان استانی در نمایشگاه گردشگری شیامین و گوانجو چین شرکت کنند.
ایران‌ گریزی در شبكه هاي اجتماعي چيني
ولی تیموری معاون گردشگری کشور در این نامه نوشته: هفتمین نمایشگاه گردشگری شیامین چین از ۲۸ تا ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ برابر با ۱۸ تا ۲۰ ژوئن بیا حضور آژانس‌های گردشگری، خطوط هواپیمایی و سایر کسب و کارهای مرتبط با حوزه توریسم در کشور چین برگزار می‌شود. بنابراین مقتضی است دستور فرمائید موضوع به نحو مناسب بررسی و به ذی‌نفعان و فعالان بخش خصوصی اطلاع رسانی شود
مهمترین موضوعی که در این نامه باید مورد توجه قرارگیرد شناخت از بازار چین است.
شناختي مبتني بر سليقه و ذائقه چيني ها كه گردشگراني پرتعداد و كمترشناخته شده محسوب مي‌شوند.
مدیران و فعالان گردشگری در استانها شناخت لازم را از بازار چین ندارند و می‌بایست با مطالعه دقیق و کارشناسی و بهره‌گيري از فضاي شبكه‌هاي اجتماعي پرطرفدار ميان چيني‌ها در نمایشگاه‌های این کشور حضور یابند.
کارشناسان بازار چین بر این عقیده‌اند که با وجود تعاملات اقتصادی گسترده و قرداد ۲۵ ساله همکاری‌های مشترک، هنوز چینی‌ها با داشته‌های ایران اشنا نیستند.
با تدوام رشد اقتصادی و افزایش درآمدهای سالانه شخصی، پيش‌بيني مي‌شود آمار سفرهاي چيني‌ها تا سال ۲۰۲۲ میلادی به ۱۷۸ میلیون نفر برسد.
چینی‌ها لقب ولخرج‌ترین گردشگران دنیا را گرفته‌اند، برای همین کشورهای زیادی درحال آسان کردن شرایط سفر آن‌ها هستند.
براساس تحقیقی که سال ۹۷ روی سه نرم‌افزار موبایلی پرطرفدار در چین انجام شده است، بیشتر از ۷۰ درصد اطلاعاتی که چینی‌ها از ایران به دست می‌آورند، ماهیت «ایران‌گریزی» دارد.
در چین حدود ۶۰۰ میلیون نفر روزانه از اینترنت استفاده می‌کنند که «وی‌چت» با ۵۰۰ میلیون نفر کاربر از پرطرفدارترین نرم‌افزارهای مجازی بین مردم این کشور شناخته شده است. نتیجه جست‌وجوی واژه ایران در این نرم‌افزار نشان می‌دهد اخبار سیاسی و منفی در صدر قرار دارد و نخستین تصاویری که از ایران در این برنامه به دست می‌آید موشک و ترامپ هنگام پاره کردن نسخه‌ای از برجام است و البته چیزهای دیگری که چندان به ایران ارتباط ندارد. طبیعی است که چینی‌ها تصور نادرستی از ایران داشته باشند و فکر کنند در این کشور جنگ شده است.
کشور ترکیه شاید روابط سیاسی خوبی با چین نداشته باشد اما وقتی اسم این کشور را در نرم‌افزارهای چینی جست‌وجو می‌کنید تبلیغات مربوط به جاذبه‌های گردشگری این کشور را در کنار اخبار بد و سیاه مي بينيدکه توریست چینی را متوجه ابعاد دیگر این کشور کرده و برای سفر به ترکیه ترغیب می‌کند. در چین، ترکیه به عنوان مقصد رمانتیک معرفی شده است، درحالی که ایران به سلیقه و روحیه چینی‌ها بیشتر نزدیک بوده و رمانتیک‌تر است. توليد محتواي جذاب از ايران و حضور شبكه هاي اجتماعي چيني بايد اساس كار وزارت گردشگري و فعالان اين عرصه قرار گيرد.
بسیاری از نرم‌افزارهایی که در ایران استفاده می‌شود مثل اینستاگرام، واتس‌اپ و حتی گوگل در چین فیلتر است. چینی‌ها از نرم‌افزاری‌هایی مثل wechat، weibo، Baidu  استفاده می‌کنند و اگر قرار است تبلیغی انجام یا محتوایی تولید شود باید در این شبکه‌ها و نرم‌افزارها صورت گیرد. حتي در طراحي سايت هاي داخلي براي تبليغات نيز بايد به اين نكته توجه داشت که دامین ایران در چین باز نمی‌شود.
برای جذب گردشگران چینی لازم است در این نرم‌افزارها حضور بیشتری داشته باشیم و تولید محتوای تاثيرگذاري به زبان چینی ارايه دهیم.
 
گلنارعباسي
 
http://asremizban.com/vdca1.nm449nwkk5.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما