تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۷۲
جالب است ۰ +
این احتمال وجود دارد که مسافران آینده مریخ با نگاهی متفاوت ازجایی شبیه رامسر در شمال ایران انتخاب شوند.
فضانوردان آینده ناسااز رامسر/بازاريابي وتبليغات بلدنيستيم
گلنارعباسي-عصرميزبان
بنا بر مقاله‌ای که در نشریه سی‌نت منتشر شده است ساکنان شهر رامسر در شمال ایران و شهری در برزیل بهترین افراد برای اعزام به فضا هستند.
نشریه سی‌نت در ادامه می‌نویسد یکی از خطرهایی که فضانوردان را تهدید می‌کند قرار گرفتن در برابر این تشعشعات کیهانی است و کسانی که بدن‌های قوی‌تری دارند برای فرستادن به فضا افرادی مناسب‌ترند.
بنا بر این مقاله، پژوهشگران سال‌هاست شهروندان شهر رامسر را که بیشترین میزان طبیعی تشعشعات کیهانی را داراست تحت نظر دارند. این شهر 80 درصد بیشتر از میزان عادی تشعشعات در سطح جهان را دریافت می‌کند. ابتلا به بیماری‌های ریه در میان رامسری‌ها بسیار پایین‌تر از حد متوسط در جهان است و گلبول‌های سفید که با تومورهای سرطانی مبارزه می‌کنند در بدن رامسری‌ها قوی‌تر از بقیه مردم جهان است.
نكته جالب توجه اي كه مي تواند دربرندسازي وحضورگردشگران خارجي يك فرصت كم نظيرباشد.
سفربه عروس ايران كه مردمانش مسافران احتمالي مريخ خواهندبود.
فرصتي كه اگردركشور ديگري بود مورددربازاريابي و تبليغات مورد توجه ويژه قرارمي گرفت درحوزه جذابيت هاي فضايي وگردشگري سلامت پاي گردشگران خارجي را به اين شهرهم نشين با دريا و جنگل بازمي كرد.
به جز رامسر، در سواحل نزدیک «گوتاراپاری» برزیل نیز شرایط مشابهی دیده می شود، جایی که سطح پرتوهای طبیعی به میزان چشمگیری است. همچنین مردمی که در «یانگجیانگ» چین زندگی می کنند در معرض حجم پرتوهایی قرار دارند که سه برابر متوسط جهانی است اما نرخ سرطان در آنها زیر متوسط جهانی است. این داستان در «کاروناگاپالی» هند نیز دیده می شود.
یکی از بزرگترین چالشها در اعزام فضانوردان به اعماق فضا و یا راه اندازی پایگاهی در مریخ بحث سر و کار داشتن با پرتوهای کیهانی است که خورشید و سایر ستارگان از خود منتشر می کنند.
اما در این میان بحث دیگری نیز به عنوان یک راه حل قابل دسترس مطرح بود و آن استفاده از فضانوردانی است که هم اکنون نیز در مقایسه با سایر انسانهای روی زمین بیشتر در معرض پرتوها قرار دارند و البته زندگی عادی خود را دنبال می کنند.
به بیان دیگر می توان گفت شاید نیازی به دنبال کردن ایده بحث برانگیز دستکاری ژنتیکی انسانها برای مقاوم سازی فضانوردان مأموریت مریخ در برابر پرتوهای مرگبار کیهانی نباشد زیرا هم اکنون گزینه های خوبی در بخشهایی از دنیا نظيررامسر وجود دارد.
 
 
 
  http://asremizban.com/vdcei.8fjjh8wbb9.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما