تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۷۶۱
جالب است ۰ +
سفرای عضو اکو برای جشنواره کوچ عشایر دعوت شدند.
سفرای اکو به دیدن کوچ عشایر می‌روند
با توجه به همزمانی جشنواره کوچ عشایر و مراسم افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ از سفرای کشورهای عضو اکو برای حضور در این جشنواره دعوت شده است. در سالهای اخیر ۹ دوره جشنواره کوچ عشایر در استان برگزار شده است و امسال برای اولین بار شاهد برگزاری بین المللی این رویداد در استان خواهیم بود.
به گزارش عصرمیزبان با توجه به همزمانی این جشنواره با مراسم افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ سفرای حاضر در این مراسم برای بازدید از جشنواره کوچ عشایر دعوت شده‌اند تا از زیبایی‌های زندگی عشایری بازدید کنند.
جشنواره کوچ عشایر از شش تا هشتم اردیبهشت ماه امسال در جعفرآباد مغان برگزار می‌شود.
برپایی چادرهای آلاچیق طوایف عشایری ، معرفی فرهنگ و آداب و رسوم عشایر ، برگزاری مسابقات ورزشی بومی و محلی، تیراندازی با کمان و اسب سواری، معرفی شتردوکوهانه مغان و قوچ مغانه ، معرفی صنایع دستی ، برپایی موسیقی سنتی ، برپایی کوچ نمادین عشایر ، مراسم عروس بران ، معرفی مفاخر و چهره‌های شاخص جامعه عشایری ، معرفی دستاوردها و محصولات تولیدی و جامعه عشایری در قالب نمایشگاه از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این جشنواره است.
 در نشست وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در مهر ماه ۱۳۹۸ در خجند تاجیکستان شهر اردبیل برای سال ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری این کشورها انتخاب شد. جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر و همایش آب‌های درمانی و گردشگری سلامت در تقویم سالانه سازمان اکو قرار گرفت.
عشایر استان اردبیل با ۱۵ هزار و ۱۹۲ خانوار و با جمعیت ۸۰ هزار نفری اغلب در منطقه شمال این استان و در منطقه مغان سکونت دارند. زندگی کوچرو عشایر منطقه مغان که به "شاهسون" معروف هستند، به رغم تحول سبک زندگی در دوران معاصر، کمابیش به شکل سابق و سنتی ادامه دارد.
 
http://asremizban.com/vdchtznqd23n-.ft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما