تاریخ انتشار :پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب : ۷۷۸
جالب است ۰ +
معلولان در مسابقه آشپزی رقابت می‌کنند.
چلوکباب رفتاری و شنبه خوشمزه معلولان
میزهای گردشگری خوراک و دسترس‌پذیر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جشنواره ملی «طعم امید» شامل مسابقه آشپزی ویژه ۹ گروه از افراد دارای معلولیت را برگزار می‌کند.
 جشنواره ملی طعم امید شامل مسابقه آشپزی ویژه معلولان با همکاری و تعامل دو میز تخصصی گردشگری خوراک و گردشگری دسترس‌‎پذیر با هدف ایجاد انگیزه، امیدبخشی و ارتباط افراد توان‌یاب با حوزه‌های متنوع صنعت گردشگری برگزار می‌شود.
برپایی جشنواره ملی طعم امید که قرار است در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه با حمایت مجموعه رستوران‌های رفتاری برگزار شود، در واقع رویدادی مستمر تعریف شده است که امسال با برگزاری مسابقه آشپزی ویژه معلولان اجرا خواهد شد و در آینده با برنامه‌های متنوع دیگر پیش خواهد رفت.
در این رویداد که با هدف ایجاد انگیزه و انرژی‌بخشی به افراد دارای معلولیت و ارتقای خودباوری آنها برگزار می‌شود، دو میز تخصصی گردشگری خوراک و گردشگری دسترس‌پذیر برنامه‌ریزی و اجرای مسابقه مذکور را در دستور کار قرار داده‌اند. بر مبنای این اقدام ۹ گروه از افراد دارای معلولیت در بخش‌های آسیب‌های نخاعی، سندرم داون و معلولیت‌های جسمی و حرکتی با آشپزی غذاهای متنوع به رقابت خواهند پرداخت.
غذاهایی از جمله زرشک پلو با مرغ، کلم‌پلو شیرازی، کته و شامی کبابی رودباری، قلیه‌ماهی، کیک مرغ که زمان تهیه آنها بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعت است توسط شرکت‌کنندگان در این رویداد تهیه خواهد شد که برگزیدگان این رقابت امکان حضور در رویداد بین‌المللی حوزه گردشگری را خواهد یافت.
چلوکباب رفتاری یکی از قدیمی‌ترین برندهای غذایی در ایران است. تولد کسب و کار خانوادگی رفتاری به سال ۱۲۸۹ در بازارچه قوام‌الدوله خیابان شاهپور تهران برمی‌گردد. علی‌اکبر رفتاری مؤسس این کسب و کار بود. مغازه کوچک بازارچه در سال ۱۳۴۳ با همت پسرانش، ابوالقاسم و محمود رفتاری جای خود را به شعبه‌ای بزرگ‌تر در خیابان شاهپور داد که تا به امروز به عنوان اولین شعبه رفتاری در خیابان وحدت اسلامی پذیرای میهمانان است.
در حال حاضر نادر رفتاری، صاحب‌امتیاز برند چلوکباب رفتاری است.
http://asremizban.com/vdcficdeaw6de.giw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما