تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۷۸۴
جالب است ۰ +
فریدا و دیگو به کاخ نیاوران می‌روند.
فریدا و دیگو در کاخ نیاوران
به گفته معاون سفارت مکزیک در ایران، نمایشگاه عکس، نقاشی و عروسک‌سازی با مضمون فریدا کالو و دیگو ریورا در تالار آبی مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران برگزار می‌شود. این نمایشگاه با عنوان «فریدا و دیگو: زندگینامه» از روز سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت تا ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، از ساعت ۹ تا ۱۸ برای عموم قابل بازدید است. فریدا کالو و دیگو ریورا یک زوج هنری مکزیکی هستند که آثار آن‌ها در دنیا شهرت دارد.
این نمایشگاه از سه بخش تشکیل شده است؛ نخست، مجموعه ۶۰ تایی آثار عکاسی از خانه موزه فریدا کالو و دیگو ریورا در مکزیکو سیتی که شامل عکس‌هایی از آلبوم‌های خانوادگی این دو نفر است. بخش دوم نمایشگاه نیز، مجموعه‌ای از تابلوهایی است که توسط نقاش‌هایی از شهرهای مختلف ایران درباره شخصیت فریدا کالو کشیده شده است. در بخش سوم هم، مجموعه عروسک‌هایی در معرض دید مردم قرار می‌گیرد که با تم فریدا کالو روی آن‌ها کار شده است. به گفته دیه‌گو روییز، مسئول بخش فرهنگی سفارت مکزیک، هنرمندان ایرانی و همسر سفیر مکزیک در ایران در این مجموعه آثار خود را به نمایش گذاشتند.
نمایشگاه با عنوان فریدا و دیگو: زندگینامه، در نتیجه همکاری ایکوم ایران (شورای بین‌المللی موزه‌ها)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سفارت مکزیک، میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، انتشارات شمع و مه و مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران برگزار می‌شود.
دیگو ریورا و فریدا کالو یکی از مشهورترین زوج های تاریخ هنر مکزیک هستند. فضای پر جنب و جوشی که بر زندگی فرهنگی مکزیک در قرن بیستم احاطه داشت وام گرفته از شخصیت دلربای آنها بود.
http://asremizban.com/vdcca0qm82bq4.la2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما