تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۸۱۲
جالب است ۰ +
پدر انجیر ایران در سکوت خبری آسمانی شد.
خداحافظی پدر انجیر ایران در سکوت خبری
به گزارش عصرمیزبان علی اکبر ایران نژاد متولد سال ۱۳۱۳ در گلوگاه که به علت فعالیت های برجسته در درختکاری و به خصوص کاشت نهال انجیر، به او لقب پدر انجیر ایران داده اند سیزدهم اردیبهشت ماه به علت کهولت سن و بیماری دار فانی را وداع گفت.
زندگی او در بهار ۱۴۰۲ پایان یافت اما کار خیر و نگاه زیبایش به طبیعت برای همیشه در بین مردم ایران و حتی مازندرانی ها و شهروندان گلوگاهی به یادگار ماند.
نهال‌های انجیری که او در سال‌های گذشته در حاشیه جاده جنگلی گلوگاه به منطقه هزار جریب، کاشته حالا درختانی تنومندند؛ درختانی که هر سال تابستان به بار می‌نشینند و انجیرشان نصیب همه آنهایی می‌شود که مسافر این جاده‌اند. گلوگاه به دلیل دارا بودن شرایط مساعد آب و هوایی و خاک مناسب از قطب‌های انجیر در ایران به شمار می‌رود و این میوه از سوغاتی‌های مهم این شهرستان است.
از ۲۰ سالگی کاشتن درخت را آغاز کرد و با خود عهد کرده بود تا وقتی عمر دارد از کاشتن درخت دست برندارد. مرحوم علی اکبر ایران نژاد یک کار بزرگ و متفاوت نیز داشت و آنهم معرفی و تکثیر درخت انجیر گلوگاه بود.
او کاشت درخت انجیر را از کوچه و خیابان های گلوگاه آغاز کرد و بعد از مدتی حتی در حیاط خانه ها و باغچه های کوچک نیز به این کار ادامه می داد اما کاشت درخت انجیر در مسیر ۲۰ کیلومتری جاده جنگلی یکی از کارهای ماندگار و زیبای علی اکبر ایران نژاد بود. او پس از بازنشستگی و از سال ۱۳۷۰ هر روز به کاشت نهال انجیر در مسیر جاده جنگلی گلوگاه ادامه داد و به سختی درختان را آبیاری کرد. این دوستدار طبیعت نامهربانی‌ها، ناملایمات، پوزخندها، تمسخر و قطع درختان توسط مردم را تحمل می کرد اما دست از عقیده اش بر نداشت و بازهم درخت کاشت و آبیاری کرد.
 
http://asremizban.com/vdcebw8vijh8z.9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما