تاریخ انتشار :دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۸۸۶
جالب است ۰ +
دو کتاب «سرگذشت ایران در ۱۰۰ محوطه‌ٔ باستانی» و «۱۰۰ اثر ایران در موزه‌های جهان» منتشر شدند.
«۱۰۰ اثر ایران در موزه‌های جهان» منتشر شد
به گزارش عصرمیزبان کتاب «سرگذشت ایران در ۱۰۰ محوطه‌ٔ باستانی» به عنوان چهارمین جلد از مجموعه‌ٔ «ایران ۱۰۰۱» به نویسندگی شادی گنجی در ۳۰۵ صفحه منتشر شد. این کتاب حاوی روایات محوطه‌های باستانی فراموش‌ شده‌ای است که بستر زندگی پیشینیان ما بوده است.
در این اثر ارشمند طی ۹ فصل به مشخصاتی نظیر مکان، سال کاوش، گروه کاوشگر، دلیل اهمیت، یافته‌های شاخص و منتخبی از نتایج علمی در خصوص هر یک از دوره‌های پارینه‌سنگی، نوسنگی، مس‌سنگی، مفرغ، آهن، هخامنشی، سلوکی و اشکانی، ساسانی و اسلامی پرداخته شده است.
۱۰۰ محوطه‌ٔ باستانی منتخب در این کتاب همگی کاوش شده و قابل بازدید هستند. نتایج کاوش آنها منتشر شده و یافته‌هایشان به پرسش ویژه‌ای درباره‌ٔ گذشته‌ٔ ما پاسخ می‌دهند. ‌
این کتاب توسط انتشارات نوسده منتشر شده و قیمت آن ۳۹۰ هزار تومان است.
 کتاب «۱۰۰ اثر ایران در موزه‌های جهان» نیز به عنوان پنجمین جلد از مجموعه‌ٔ «ایران ۱۰۰۱» است که در تیرماه ۱۴۰۲ به نویسندگی سحر امینی در ۲۴۷ صفحه توسط انتشارات نوسده در اختیار دوستداران ایران قرار گرفته است.
در این اثر، سعی شده میراث منقول ایرانی خارج از کشور به علاقه‌مندان معرفی شود. در این کتاب بخش کوچکی از هزاران گنجینە‌ٔ ارزندە‌ٔ ایران در موزه‌ها و مجموعه‌های دنیا معرفی می‌شود، آثاری که در هر برهه‌ای از زمان در پس خطوط و نقش‌ها، به دست هنرمندی توانا خلق شده است. با توجه به گستردگی موضوع و تعداد موزه‌ها و آثار هنری آنها سعی شده است تا اشیائی انتخاب شود که علاوه‌بر ارزش تاریخی و هنری، موضوع جذابی برای خواننده داشته و تا حد امکان تمام دوره‌های تاریخی ایران را در برگیرد.
آثار در سه بخش اصلی ایران باستان، سده‌های میانه و دورە‌ٔ معاصر تقسیم و در ۱۰ فصل معرفی شده‌اند. ‌کتاب ۳۵۰ هزار تومان قیمت گذاشته شده است.
http://asremizban.com/vdcfivdcaw6dc.giw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما