تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۸۸۷
جالب است ۰ +
یک متخصص گردشگری از روند تدوین اطلس گردشگری خوراک و دایره المعارف غذای ایرانی خبر داد.
اطلس گردشگری خوراک ایران در دست تهیه است
به گزارش عصرمیزبان رئیس مدرسه عالی مهارتی گردشگری و هتلداری متخصصین ایران دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب گفت: غذا و نوشیدنی از منابع مهم در اقتصاد، فرهنگ و پایداری مقاصد گردشگری و از عناصر جدی زنجیره ارزش گرشگری غذا محسوب می‌شود و دارای پتانسیل قوی برای تنوع‌بخشی به مقاصد است.
محسن رنجبر ادامه داد: از طرفی چون گردشگری خوراک به سرعت منجر به بنگاه‌های زودبازده گردشگری در مناطق مختلف می‌شود، در دنیای امروز توجه ویژه‌ای به آن شده است .
وی با بیان اینکه 30 درصد هزینه‌کرد گردشگران مربوط به غذا است، گفت: با توجه به این موضوعِ حائز اهمیت، تدوین راه در حوزه گردشگری با تاکید بر گردشگری خوراک که توسعه مقاصد را به همراه دارد، مورد توجه قرار گرفته است.
مدیر‌کل اسبق آموزش وزارت میراث فرهنگی شناخت، مصور‌سازی و ارائه ظرفیت‌ها و داشته‌های گردشگری خوراک کشور را یک ضرورت عنوان کرد و گفت: ایران یکی از مکاتب غذایی دنیا قلمداد می‌شود، لذا تهیه اطلس گردشگری خوراک مهم و ضروری است. به همین منظور و برای تحقق هدف توسعه مناطق مختلف کشور، اداره‌کل توسعه گردشگری داخلی وزارت گردشگری با همکاری فدراسیون گردشگری خوراک و مدرسه عالی مهارتی در فاز اول اطلس گردشگری خوراک و در فاز دوم تدوین دایره المعارف گردشگری خوراک را با مشارکت و حمایت اساتید دانشگاه و نخبگان این رشته در دست تهیه دارد.
http://asremizban.com/vdcgru974ak97.pra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما