تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : ۹۰۵
جالب است ۰ +
بومگردی «زیال اکولوژ» میزبان نخستین تور عکاسی خبری "بوم تا بوم " بود.
تور عکاسی متفاوت در بوم‌گردی متفاوت
نخستین دورهمی و تور عکاسی خبری به ابتکار دپارتمان رویدادسازی روزنامه معین با عنوان "بوم تا بوم "هفته پایانی مرداد ماه در بومگردی زیال اکولوژ برگزار شد.
به گزارش عصرمیزبان به نقل از معین نیوز این رویداد با حضور عکاسان خلاق شهرهای لاهیجان، رشت، فومن و آستارا به میزبانی بومگردی «زیال اکولوژ» و با هدف معرفی ظرفیت‌های بوم‌گردی و جاذبه‌های این بخش از گردشگری برگزار شد.
این ویژه برنامه یک روزه با نشست و گفتمان عکس و برپایی نمایشگاه آثار عکاسان تورهای بندر تا بندر که سال گذشته از سوی دپارتمان رویداد سازی روزنامه معین برگزار شد همراه بود.
نادر معصومی طراح و دبیر این دوره از مجموعه گردهمایی عکس محور با عنوان «بوم تا بوم» و سید مادی میرصالحی باستان شناس و پژوهشگر منتخب تورهای عکاسی دپارتمان رودیداد سازی روزنامه معین و کارشناس گردشگری فرهنگی پیرامون اهداف این رویداد و گردشگری بومی توضیحاتی ارایه کردند.
اسفندیار زیال مدیر بومگردی زیال اکولوژ که ریاست انجمن گردشگری ورزشی ایران را هم بر عهده دارد در ادامه این برنامه هنری به ارایه توضیحاتی پیرامون این مجموعه گردشگری و طراحی و ساخت آن پرداخت.
وی گفت: سازه‌های چوبی این مجموعه با مصالح بومی، منطبق با منطقه و سازگاری و هم‎خوانی ساختاری و ارگانیک با محیط دارد.
وی ادامه داد: ساختمان اصلی این مجموعه را در واقع باید جزو اولین سازه تلاری و چوبی چهار طبقه کشور دانست که برای نخستین بار توسط این مدیریت و تیم طراحی ان در بخش خصوصی اجرا و ساخته شده است که در نوع خود قابل مطالعه و بررسی است.
وی افزود : مجموعه زیال اکولوژ که با خروج از رشت در مسیر جاده فومن و پس از رودخانه پسیخان در روستای لیشاوندان واقع شده است همه روزه با سرو غذاهای محلی ارگانیک و با فضایی دلنشین و مجهز پذیرای مهمانان از اقصا نقاط کشور است و ظرفیت‌های لازم برای پدیرایی از گردشگران خارجی را دارد.
در ادامه این برنامه یونس رنجکش مدیر مسوول روزنامه معین به تبیین اهداف و برنامه‌های دپارتمان رویداد سازی روزنامه معین پرداخت.
این برنامه با بخش‌های جذابی همچون لباس‎ و پوشش بومی، خوراک شناسی و سفره آرایی محلی، معماری منطقه‌ای و اهدای گواهی شرکت همراه بود.
http://asremizban.com/vdchtmnwd23nv.ft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما