تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب : ۹۲۵
جالب است ۰ +
روزنامه حریت ترکیه در گزارشی به حضور ایرانی‌ها در شهر وان پرداخته است.
حریت: جیب ایرانی‌ها و اقتصاد "وان"
به گزارش عصرمیزبان این روزنامه گردشگران ایرانی را موجب رونق اقتصادی این شهر عنوان کرده است.
در شش‌ماهه نخست سال ۲۰۲۳ حدود ۲۰۰ هزار گردشگر ایرانی از استان شرقی وان در ترکیه دیدن کردند که درآمد زیادی را نصیب تجار این منطقه کرده است. «وان» سال گذشته بیش از یک میلیون بازدیدکننده داشت، در حال حاضر بار دیگر شاهد افزایش تراکم گردشگران ایرانی است.
این روزنامه نوشته است: گردشگران ایرانی که به طور مرتب در گروه‌های بزرگ به خیابان‌های «وان» به‌ویژه مراکز خرید و فروشگاه‌ها هجوم می‌آورند، با عادات خرید گسترده‌شان تقریباً مایه حیات تجار این شهر محسوب می‌شوند.
همچنین گزارش شده است گردشگران در طول بازدید خود از نقاط دیدنی و گردشگری وان هم دیدن می‌کنند که کمک زیادی به رونق این شهر کرده است. تقریبا ظرفیت تمام هتل‌های این شهر تکمیل شده است.
متخصصان گردشگری در ترکیه با بیان اینکه علاقه ایرانی‌ها به این شهر مایه خوشحالی آنهاست، به رسانه‌های محلی گفتند که امیدوارند این شدت فعالیت گردشگری در طول سال ادامه داشته باشد، هرچند پیش‌بینی می‌شود بیشتر گردشگران تا پایان شهریور به کشور خود بازگردند.
بیش از ۳۰ میلیون گردشگر در هفت‌ماهه نخست سال از ترکیه بازدید کردند که این امیدواری را ایجاد کرد که این کشور ممکن است در سال ۲۰۲۳ میزبان شمار بی‌سابقه‌ای از گردشگران باشد. چشم‌انداز ترکیه جذب ۶۰ میلیون گردشگر و کسب درآمد ۵۶ میلیارد دلار از این محل در سال ۲۰۲۳ است.
 
http://asremizban.com/vdcjfiehzuqe8.sfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما