تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۹۸۳
جالب است ۰ +
یک مقام مسئول از تبدیل شدن بوموسی به قطب گردشگری خانواده‌ محور خبر داد.
استخدام ساکنان جزیره بوموسی
به گزارش عصرمیزبان استاندار هرمزگان در نشست هم‌اندیشی با مسوولان با موضوع اقتصاد دریامحور در جزیره بوموسی گفت: این جزیره ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری خانواده‌محور را دارد و برای تحقق این مهم همکاری لازم انجام خواهد گرفت.
مهدی دوستی، گردشگری را از دیگر ظرفیت جزیره بوموسی دانست و گفت: از گروه‌های دغدغه‌مند دعوت می‌کنیم که برای توسعه گردشگری خانواده‌محور در این جزیره ورود کنند، چرا که این جزیره استراتژیک قابلیت تبدیل شدن به یکی از قطب‌های گردشگری با رعایت موازین را دارد و ما نیز از این مساله حمایت خواهیم کرد.
دوستی، سبز شدن فرم (ج) ساکنان بوموسی، افزایش ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌ جزیره و احداث مخزن چهار هزار مترمکعبی ذخیره آب، تقویت نیروگاه برق، احداث فیبرنوری دریایی و اتصال منازل و کسب و کارها از این طریق به شبکه ملی اطلاعات را جزو اقدامات موثر دولت سیزدهم در جزیره بوموسی ذکر کرد .
وی با اشاره به در دست اقدام بودن تکمیل و تجهیز بندر چند منظوره بوموسی، اشاره‌ای به راه‌اندازی خط مسافربری دریایی بین بندرعباس و این جزیره کرد و گفت: خدمات آنتن‌دهی همراه‌اول و آنتن‌دهی شبکه‌های تلویزیونی دیجیتال نیز در شهرستان بوموسی تقویت خواهد شد.
استاندار هرمزگان، از تشکیل کارگروه ویژه برای توسعه جزیره ابوموسی نیز خبر داد و گفت: با پیگیری‌های مستمر موفق شده‌ایم مجوزی از وزارت نفت برای استخدام ساکنان جزیره بوموسی در شرکت فلات قاره اخذ کنیم.
وی خاطرنشان‌کرد: اقداماتی نیز در راستای تقویت حمل و نقل عمومی درون جزیره انجام شده است و برای افزایش امکان سکونت نیز مقدمات احداث ۹۰ واحد مسکونی در جزیره آغاز شده است.
دوستی بر لزوم افزایش نقش جوامع محلی به ویژه بانوان ساکن در بوموسی در اشتغال‌های خانگی تاکید کرده و گفت: زنجیره ماهیان زینتی، زنجیره تولید صدف و تولید مروارید مصنوعی از جمله فعالیت‌هایی است که می‌توان در جزیره بوموسی در کنار ماهی در قفس راه‌اندازی کرد.
 
http://asremizban.com/vdcd2s0n6yt0j.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما