تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب : ۹۹۸
جالب است ۰ +
دوازدهمین جشنواره گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور برگزار می‌شود.
میزبانی زاغ بور در جشنواره آخر هفته
دوازدهمین جشنواره گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور پنجشنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ آبان ماه امسال هم‌زمان با فصل طلایی پاییز و زمان مناسب پرنده‌نگری در روستای هدف گردشگری قلعه بالا بخش بیارجمند برگزار می‌شود.
به گزارش عصرمیزبان بازدید از بافت پلکانی روستای هدف گردشگری قلعه بالا، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات و اجرای موسیقی محلی و مراسم آئینی و ... از جمله برنامه‌های این جشنواره است.
برگزاری کلاس‌های تخصصی آموزشی پرنده‌شناسی، جانورشناسی و خزنده شناسی و رصد تخصصی آسمان از دیگر برنامه‌های دوازدهمین جشنواره گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور است.
این جشنواره باهدف رونق اقتصاد بومی و محلی، برند سازی گردشگری، اشتغال‌زایی با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های بوم‌گردی و معرفی هویت اجتماعی و فرهنگی منطقه برگزار می‌شود.
روستای هدف گردشگری قلعه بالا در جوار منطقه نمونه گردشگری زیستکره توران قرار دارد. این منطقه در جنوب شرقی و در فاصله پنج کیلومتری از شهر بیارجمند واقع‌شده است.
این پرنده از گونه‌های منحصر به فرد در مناطق بیابانی ایران است که از جمله در بیابان‌های یزد و سمنان زیست می‌کند و روی شاخه‌های قیچ قابل مشاهده است. زاغ ایرانی از خانواده کلاغ‌هاست که رنگ نخودی، نارنجی‌اش سبب شده با سایر اعضای این خانواده تفاوتی چشمگیر داشته باشد.
بالهایش با نواری سفید آذین شده و انتهای آنها سیاهی اعجاب‌انگیزی دارد که در تلالو خورشید جلای سبز - آبی از خود بازتاب می‌دهد.
http://asremizban.com/vdcjfoehzuqeh.sfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما