تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۴۱۵
جالب است ۰ +
همزمان با سفر امامعلی رحمان به ایران،هواپیمایی وارش از راه اندازی خط پروازی تهران-دوشنبه خبر داد.
پاقدم امامعلی رحمان؛ پرواز مستقیم به دوشنبه
به گزارش عصرمیزبان این خط پروازی هفتگی، بیست و نهم خرداد از فرودگاه امام(ره) به مقصد دوشنبه انجام خواهد گرفت.
هواپیمایی وارش پیش از این مسیر پروازی میان دو کشور را با پروازهای مشهد-دوشنبه برقرار کرده بود.
این رویکرد وارش زمینه رونق گردشگری میان دو کشور را که یکی از اهداف سفر رئیس جمهور تاجیکستان به ایران است،محقق خواهد کرد.
امامعلی رحمان درصدر هیأتی بلند پایه وبا دعوت رسمی آیت‌الله رئیسی روز گذشته به ایران سفر کرده است.
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران نیز شهریور ۱۴۰۰ به دعوت همتای تاجیک خود و نیز به منظور شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو شانگهای به دوشنبه سفر کرد که در جریان آن هشت سند همکاری بین ایران و  تاجیکستان به امضای مقام های دو کشور رسید و همچنین روند عضویت رسمی ایران در سازمان شانگهای آغاز شد.
گفت‌وگو و رایزنی هیأت‌های علی دو کشور، امضای چند سند همکاری در حوزه‌های اقتصادی، علمی، سیاسی و فرهنگی از جمله برنامه‌های سفر رئیس جمهور تاجیکستان به تهران است.

تهران-دوشنبه؛کم هزینه
 وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ️در راستای سفر رئیس‌ جمهور تاجیکستان به ایران تأکید کرد: به دنبال گردشگری کم‌هزینه بین ایران و تاجیکستان هستیم.
سید عزت‌الله ضرغامی گفت: بسیاری از تاجیک‌ها به خاطر کیفیت و خدمات سطح بالای سلامت در ایران علاقه دارند به کشور ما بیایند.
وی بر همین اساس افزود: به دنبال هماهنگی بین کشورهای عضو اکو هستیم که گردشگران منطقه ای بتوانند ارزان و حتی با اتوبوس و خودروی شخصی به کشورهای هم سفر کنند.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین با اشاره به سفر سال گذشته آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به دوشنبه، گفت که در سفر رئیس‌ جمهور کشورمان به تاجیکستان تفاهم نامه‌ای با مسئول گردشگری این کشور امضا شد.
ضرغامی اعلام کرد: در سفر رئیس‌ جمهور تاجیکستان به کشورمان برنامه اجرایی آن اسناد را امضا خواهیم کرد.
  http://asremizban.com/vdcd2k0o6yt0f.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما