تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب : ۶۱۷
جالب است ۰ +
انتشار لیست کانون های اصلی لذت غذایی جهان

ترک‌ها و فرانسوی‌ها عصبانی؛ ایرانی‌ها بی‌خیال

Record holders of the best cooking in the world 2022
انتشار این فهرست فعالان گردشگری ترکیه و فرانسه را عصبانی کرد.
ترک‌ها و فرانسوی‌ها عصبانی؛ ایرانی‌ها بی‌خیال
در تازه‌ترین اطلسی که در مورد مهمترین کانون‌های طعم و لذت توسط Taste Atlas منتشر شده، ترکیه در رده هفتمین کشور جهان معرفی شده است.
این در حالی است که سرآشپزهای بین المللی ترک، ادعاهای بالایی دارند و معتقد بودند که ترکیه باید یکی از سه رده اول را بگیرد.
ایتالیا، یونان، اسپانیا، ژاپن، هند، مکزیک، ترکیه، آمریکا، فرانسه، پرو، چین، برزیل، پرتغال، لهستان و آلمان کشور های برتر جهان بودند که به عنوان مهمترین کانون های لذت غذایی جهان معرفی شده اند .
ترکیه یکی از کشورهایی است که به شدت روی درآمدهای گردشگری غذا حساب باز کرده است. با این وجود، در تدوین لیست کشورهای قدرتمند در عرضه اغذیه جالب و جذاب، ترکیه در رده بالایی قرار نگرفته است.
این فقط سرآشپزهای ترکیه نیستند که به این لیست معترض شده اند و فرانسوی‌ها نیز به شدت گله مند هستند. ترک‌ها از دوم شدن یونان عصبانی‌اند و فرانسوی‌ها نیز معتقدند که مکتب آشپزی فرانسوی و نوع فعالیت رستوران‌های فرانسه، بسیار بالاتر از آن است که یک پله از آمریکایی‌ها عقب بیفتند!
با انتشار لیست کشورهای دارای رکورد جهانی بهترین مکاتب آشپزی، خبری از نام ایران به عنوان دارنده یکی از سه مکتب مادر آشپزی جهان نیست و جای خالی سفره ای با 2500 نوع خوراک طعم حسرتی تلخ را بر دل می نشاند. با این حال نقطه امید بخش فهرست بهترین مزه‌های جهان در سال 2022 کسب عنوان هشتمی قورمه سبزی ایرانی است.
http://asremizban.com/vdchtqn-d23nz.ft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما